Ingezonden persbericht



Ajax krijgt eigen kanaal bij UPC: Ajax TV On Demand

Amsterdam, 22 februari 2010 - Eredivisie voetbalclub Ajax en kabel- en mediabedrijf UPC Nederland hebben speciaal voor de Ajax fans en alle andere geĂŻnteresseerden onder de UPC-klanten Ajax TV On Demand ontwikkeld. Ajax is de eerste voetbalclub in Nederland met een eigen digitaal televisiekanaal bij een kabelbedrijf en UPC is de eerste in Nederland die haar klanten een specifiek eigen On Demand-omgeving van een club biedt.

Alle digitale televisieklanten van UPC krijgen via kanaal 225 en UPC On Demand toegang tot Ajax TV On Demand. Het kanaal bevat veel exclusief beeldmateriaal zoals seizoensoverzichten, kijkjes achter de schermen, profielen van spelers en specials. Uiteraard kunnen de fans alle dagen van de week de meest actuele programma's van Ajax TV via UPC volgen. Mochten zij een dag Ajax TV hebben gemist, dan kunnen zij tot zeven dagen terug alle afleveringen alsnog bekijken.

Henri van der Aat, CCO van Ajax: "Ons doel met Ajax TV is zoveel mogelijk mensen te bereiken en daarmee zoveel mogelijk mensen aan ons te binden. Dankzij de samenwerking met UPC boren we een nieuwe markt aan. Het past bij Ajax om innovatief te zijn in de voetbalwereld en met TV On Demand zijn we dat. UPC biedt als digitale tv-partner ons zo'n platform en we verwachten er samen veel van. Dat we bij UPC op kanaal 225 zitten past ons goed, want op de kanalen 221 tot en met 224 is Eredivisie Live te vinden."

Diederik Karsten, CEO van UPC Nederland: "Ik ben er trots op dat UPC er door deze samenwerking met Ajax alweer in slaagt om onze klanten een exclusief programma-aanbod te bieden. Tegelijkertijd maakt het ons zenderaanbod interessanter voor steeds meer klanten. Een voetbalclub als Ajax spreekt grote groepen mensen aan. Iedereen wil graag een kijkje nemen achter de schermen van zo'n topclub. Wij kunnen dat onze klanten door deze samenwerking op een heel eenvoudige manier bieden. Het zou mooi zijn als we dat ook voor fans van andere topclubs mogelijk kunnen maken."

De digitale televisieklanten van UPC kunnen zonder extra kosten Ajax TV ontvangen. Een groot gedeelte van de programmering is vrij toegankelijk voor UPC Digitale televisieklanten. Voor bepaalde programma's wordt een vergoeding gevraagd die in lijn ligt met het overige On Demand aanbod van UPC. Via de websites www.ajax.nl en www.upc.nl/ajax kunnen mensen de informatie vinden over digitale televisie en Ajax TV.

Over UPC Nederland

UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 711.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 708.000 breedbandinternet klanten en bedient 600.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 september 2009). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.

Over Ajax

Ajax won 2 Wereldbekers, 9 Europese cups, 29 landstitels, 17 nationale bekers en 7 'supercups' en is daarmee met afstand de meest succesvolle voetbalclub van Nederland. Ajax, opgericht op 18 maart 1900, viert dit jaar zijn 110-jarig bestaan. Meer informatie over de club is te vinden op www.ajax.nl.

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl

Miel Brinkhuis
Manager Pers & Communicatie
AFC Ajax
tel +31 (0)20 311 1463
email: pers@ajax.nl
If you would rather not receive future communications from UPC Nederland B.V., let us know by clicking here.UPC Nederland B.V., Postbus 80900, Amsterdam, . 1005 DA Netherlands