Project Gemeente Westland
Inspirerende
Inspirerende vrachtauto's
Publicatiedatum: 22-02-2010
De in december gelanceerde campagne 'inspired by Westland', wordt door
steeds meer organisaties omarmd. Zaterdag 20 februari heeft De Winter
Logistics tien vrachtauto's uitgerust met het herkenbare groene label.
In het moderne bedrijfspand van TIPTOP Reclame op Honderdland in
Maasdijk werden de vrachtauto's binnengereden, waar ze vakkundig
werden voorzien van het 'Inspired by Westland'-label. Een belangrijk
moment in het project 'Imago Westland', waar zichtbaarheid en
herkenbaarheid van essentieel belang zijn voor de imagocampagne.
De Winter Logistics is de grootste logistieke dienstverlener in de
sierteeltsector en beschikt over vestigingen op drie belangrijke
veilcentra: Naaldwijk, Aalsmeer en Bleiswijk. Met hun vrachtauto's,
waarin zij dagelijks verse bloemen en planten vervoeren, hebben zij
een bereik in heel Nederland. Dit is belangrijk voor de imagocampagne
van Westland, want de onbekendheid buiten de regio en de verouderde
beelden rondom de glastuinbouwsector zorgen voor een verkeerd beeld
over Westland. Bij het verkrijgen van noodzakelijke investeringen voor
de sector en het aantrekken van hogeropgeleiden, is dit een groot
nadeel. Ook de Nederlandse burger weet niet of onvoldoende dat hun
groenten, planten of bloemen veelal afkomstig zijn uit het dynamische,
duurzame en innovatieve Westlandse glastuinbouwcluster. Ton de Winter,
directeur van De Winter Logistics, heeft zelf een handje meegeholpen
met de belettering van zijn vrachtauto's. Hij is een van de partners
van het eerste uur van 'imago Westland'. De Winter geeft aan:"ik draag
Westland en de campagne een warm hart toe en wil hier graag een
bijdrage aan leveren. Het zou mooi zijn als veel meer ondernemers in
Westland het label zichtbaar gaan toepassen."
Zichtbaarheid is een belangrijk thema in de imagocampagne. Doel is dat
zoveel mogelijk Westlandse bedrijven, organisaties, stichtingen en
evenementen zich aansluiten bij de imagocampagne en het label voeren.
Alleen door die gezamenlijke communicatiekracht kan Westland op de
kaart worden gezet. Al diverse Westlandse organisaties hebben zich
aangesloten bij de imagocampagne en diverse initiatieven ontwikkeld:
Priva, Rabobank, Westland Partners, Nic. Sosef, Het Hele Westland,
Varend Corso, Streekpromotie Westland, etc. Westlandse bedrijven die
deelnamen aan de Tuinbouw Relatiedagen in Gorinchem en de
Huishoudbeurs in Amsterdam, lieten zien dat zij het Westland-label
voeren. En ook Valstar Holland uit Poeldijk, onderdeel van Best Fresh
Group, heeft afgelopen week haar 9 vrachtauto's laten bestickeren met
het 'Inspired by Westland'-label. De organisatie die in 2010 het label
het meest origineel en zichtbaar toepast, maakt kans op de Westland
Inspiratie Award. Begin maart wordt het partnerplan 'Inspired by
Westland' gelanceerd en vindt de bekendmaking plaats van de jury, die
in samenspraak met de Westlandse inwoners, de winnaar van de Westland
Inspiratie Award kiest.