Project Gemeente Westland
Streekpromotie
Streekpromotie in 2010 weer veelzijdig
Publicatiedatum: 22-02-2010
Op 19 februari jl. heeft wethouder Arne Weverling in het Westlands
Museum de folder Streekpromotie Westland 2010 in ontvangst genomen. De
wethouder, onder meer verantwoordelijk voor Toerisme en Recreatie,
kreeg de folder uit handen van Paul Steyn, voorzitter van de werkgroep
Streekpromotie Westland. In de folder staat een groot aantal
tuinbouwgerelateerde bedrijven, stichtingen en initiatieven, die zich
richten op de (Westlandse) recreant. Participanten zijn onder meer het
Varend Corso, Druivenkwekerij Nieuw Tuinzight, Nationale
Zomerbloemententoonstelling en De Westlandse Druif.
Betere afstemming
De werkgroep Streekpromotie Westland is al ruim zeven jaar actief als
promotor van tuinbouwgerelateerde, recreatieve initiatieven.
Doelstelling is om te komen tot een betere afstemming van de
activiteiten en evenementen voor tuinbouwgerelateerde organisaties.
Het eerste evenement op de evenementenkalender die de werkgroep
jaarlijks opstelt, is Kom in de Kas op 27 en 28 maart. Een compleet
overzicht van alle evenementen en activiteiten is te vinden op de
website www.streekpromotiewestland.nl. Ook is de folder gratis af te
halen bij openbare gebouwen in het Westland, het gemeentehuis,
VVV-kantoor, bibliotheken en uiteraard bij alle deelnemende
organisaties.
Toekomstige evenementen
Niet alleen kijkt de organisatie naar de activiteiten in dit lopende
kalenderjaar, maar is tevens het instandhouden van het netwerk van
alle ondernemers en initiatieven op recreatief en toeristisch gebied
een belangrijk aandachtspunt. Bovendien kijkt de organisatie ook naar
toekomstige evenementen waar Westland zich kan profileren, zoals het
themajaar Holland Naturally in 2012. Aan de hand van vier thema's
zoomt Holland Naturally 2012 in op innovatie, duurzaamheid, gezondheid
en de diversiteit aan natuur in Nederland. Holland Naturally 2012
biedt kansen voor vele (toeristische) partijen, ook in Westland. Paul
Steijn: "In Westland lopen we voorop als het gaat om thema's als
innovatie en duurzaamheid. Het is in het belang van ons imago deze
kans te benutten. En juist om dit imago verder te versterken hebben we
als organisatie het label 'inspired by Westland' op onze folder
geplaatst. Want Westland heeft voor veel bezoekers een verrassend
veelzijdig en inspirerend aanbod aan activiteiten."