Ingezonden persbericht


STARDOLL LEDENAANTAL SCHIET NAAR 50 MILJOEN GEREGISTREERDE GEBRUIKERS

Wormerveer - 19 februari 2010 - Stardoll (www.stardoll.com), 's werelds grootste online entertaiment bestemming voor jonge vrouwen met interesse in roem, mode en vrienden kondigde een grote mijlpaal aan waarbij het ledenaantal het ongelooflijke aantal van 50 miljoen geregistreerde gebruikers heeft gepasseerd.

Stardoll's toegewijde leden komen uit meer dan 230 gebieden wereldwijd en ervaren de unieke "social play" aanpak richting roem en mode op de website in 17 talen. In minder dan vier jaar is Stardoll uitgegroeid naar meer dan 12,25 miljoen unieke bezoekers per maand op de website, met meer dan 45.000 nieuwe leden die zich dagelijks aanmelden.

Als onderdeel van de festiviteiten biedt Stardoll zijn community een verzameling van thema items: "50M" virtuele kledingstukken en decor om hun MeDoll avatars en virtuele suites aan te kleden. In de eerste twee dagen dat de virtuele items beschikbaar waren, zijn er meer dan 1 miljoen items gratis opgepikt en meer dan 300.000 zijn gekocht met Stardollars, de virtuele valuta op de site. "Het is fantastisch om te zien dat Stardoll constant snel groeit door een gerichte focus te houden op de demografie van jonge vrouwen," zegt Mattias Miksche, CEO van Stardoll. "Met de verwachting dat de virtuele goederen industrie $1,6 miljard in 2010 bereikt en social gaming daar $835 miljoen aan bijdraagt, geloven wij dat dit de start is voor ons en dat de markt gefocussed is op enorme groei." United Games is de uitgever van Stardoll in de Benelux. Maandelijks maken meer dan 375.000 jonge vrouwen gebruik van de site www.stardoll.nl. Over Stardoll
Stardoll (www.stardoll.com), een top virtueel mode entertainment platform op het web, geeft zijn gebruikers de mogelijkheid om hun creativiteit uit te drukken in een unieke sociale speelomgeving waar kinderlijk spelen met social networking gemengd wordt om spelenderwijs een leuke mode, beroemdheid en aankleed ervaring aan te bieden. De groep die wereldwijd aangetrokken wordt zijn meiden van 9 - 17 jaar. De kinderen hebben op de site de mogelijkheid om een verbazingwekkende gelijkenis van zichzelf te maken, waarbij een uitgebreide verzameling van duizenden kledingstukken, accessoires en andere virtuele goederen van verschillende echte merken aangeboden wordt. Dankzij de innovatieve StarDesign applicatie kunnen gebruikers hun gevoel voor mode laten spreken door hun eigen virtuele kleding te maken. De site wordt wekelijks geupdate met nieuwe dolls en nieuwe handgemaakte mode uitingen om aan de eisen en interesses van de 12,25 miljoen maandelijkse bezoekers van de site te voldoen. Dagelijkse komen er meer dan 45.000 nieuwe fans bij, die die bestaande fanbase van 50 miljoen geregistreerde gebruikers uit meer dan 230 territoriën aanvullen. Het bedrijf is gevestigd in Stockholm, Zweden met een kantoor in Los Angeles, Californië. Stardoll wordt gesteund door twee van ÂŽs werelds grootste kapitaalbedrijven: Sequoia Capital, die onder andere bij Yahoo, Google en Youtube betrokken waren en Index Ventures die onder andere bij Skype betrokken waren.

Over United Games
United Games is toonaangevend ontwikkelaar en uitgever van Social Multiplayer Online Games. Haar hoofdkwartier bevindt zich in Nederland en het bedrijf opereert in 20 landen. Het portfolio bevat onder andere de grootste zeilcommunity en de grootste online MMO game ter wereld. Meer dan 100 miljoen spelers vermaken zichzelf in de gametitels van UnitedGames. Alle games zijn speelbaar via het web en mobiel. In 2010 zal United Games 5 nieuwe titels op verschillende platformen zoals internet, een aantal social networks en verschillende mobiele platformen. United Games heeft ook verschillende premium titels in licentie zoals Runes of Magic en Stardoll. United Games is opgericht in oktober 2007 en is onderdeel van de bwin groep sinds september 2009. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op www.unitedgames.com.