Multiscope



Goed jaar voor Multiscope

Groei in 2009
In een jaar dat de Nederlandse economie 4% kromp en de bestedingen aan marktonderzoek daalden, wist Multiscope een omzetgroei van 10% te realiseren. Daaruit resulteerde een winstmarge van 16% en deden we strategische investeringen in dochterondernemingen Panelteam en Shareforce.

Speerpunten Multiscope
Dit jaar staat in het teken van het versterken van de basis van Multiscope. Een belangrijk speerpunt hierin is het panel. Hiervoor is begin dit jaar een nieuwe afdeling opgericht die zich richt op de uitbreiding van het panel.

Positief 2010
De groei in 2009 werd vooral in de tweede jaarhelft bereikt. Wij verwachten dat deze positieve lijn doorzet en zetten daarom voor 2010 in op een groei van 25%.

Succes met software
Een groot deel van de Multiscope energie zal opnieuw in Socratos worden geïnvesteerd. Socratos verwelkomde in 2009 een groot aantal nieuwe klanten. Daarnaast kent Socratos een klantretentie van 94% waardoor het aantal klanten het afgelopen jaar met meer dan 30% is gestegen.

Nieuwe klanten
In 2009 wist Multiscope weer een aantal aansprekende nieuwe klanten aan zich te binden waaronder: Amefa, Dura Vermeer, Energie Direct, Grey, Kneipp Nederland, Kraft Foods, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Nycomed, Pathé, Pensioendesk, Pfizer, Stichting Voedingscentrum Nederland, Tènce Uitzendbureau, TNT Post, Univé Verzekeringen en Veronica Uitgeverij.

Over Multiscope
Multiscope is een toonaangevend online onderzoekbureau. Het bedrijf voert landelijk representatief marktonderzoek uit via haar consumentenpanel (140.000+ leden), B2B panel (55.000+ leden) en een zevental gespecialiseerde doelgroepenpanels. Daarnaast ondersteunt Multiscope opdrachtgevers met software voor online marktonderzoek. Multiscope voert online marktonderzoek uit sinds 1996.