Ingezonden persbericht
- Persbericht -
Winnaar van Ster & Cultuur Junior schilderwedstrijd bekend
Voor de lancering van Ster & Cultuur Junior, een nieuw cultureel reclameblok gericht op de jeugd van zes tot twaalf jaar, heeft Cultuur Enzovoort in februari een wedstrijd georganiseerd. Het doel van deze wedstrijd was culturele instellingen de mogelijkheid geven zich creatief te uiten.
Cultuur Enzovoort heeft voor deze wedstrijd een verfdoek en verfmaterialen toegezonden aan de instellingen. De winnaar van de wedstrijd is het Pieter Vermeulen Museum in Driehuis. Cato Bosga, 5 jaar oud, heeft voor het museum een schilderij gemaakt met de naam: 'De kleine vos'.
Het natuurhistorisch museum heeft door Cato een landelijke Ster & Cultuur Junior televisiecampagne ter waarde van ¤ 3.940,- gewonnen. 'Wij zijn trots op Cato en bedanken haar van harte, ze heeft een prachtig schilderij gemaakt' aldus Hiske Brouwer van het Pieter Vermeulen Museum.
De juryvoorzitter Ton Giesbergen, kunstenaar en galeriehouder, vond het schilderij aandoenlijk, slim en oorspronkelijk. 'Cato heeft drie moeilijke kleuren gebruikt en toch een wereld aan expressie laten ontstaan.'
De Ster & Cultuur Junior commercials, waaronder die van de prijswinnaar, zullen te zien zijn rond de jeugdprogrammering op Nederland 3 met programma's zoals Het Klokhuis, Jeugdjournaal, SpangaS en De Taarten van Abel.
Cultuur Enzovoort
Speciaal voor de culturele sector is er Ster & Cultuur, voor een bescheiden budget landelijk adverteren bij de Publieke Omroep. Cultuur Enzovoort is de exclusieve partner van Ster en regelt het hele traject: van de planning tot de technische realisatie en de uitzendingen op Nederland 1, 2 en 3. Meer informatie staat op www.cultuurenzovoort.nl
- Einde bericht -
()
Ingezonden persbericht