Stadsdeel Amsterdam Zuidoost
Verkiezingscampagne SOS 2.0 mikt op jongeren
---
Verkiezingscampagne SOS 2.0 mikt op jongeren
19 februari 2010
Geïnspireerd door de verkiezingscampagne van Barack Obama zet
stadsdeel Zuidoost nieuwe media in om jongeren te motiveren om te gaan
stemmen. Samen met de muziekformatie `Zwart Licht' laat het stadsdeel
jongeren zien waarom hun stem telt.
De verkiezingscampagne met de naam SOS 2.0 moet vooral jongeren tussen
de 18 en 22 jaar over de streep trekken om naar de stembus te gaan.
Natuurlijk doet SOS 2.0 dat via de kanalen die jongeren zelf
gebruiken. Hyves, Twitter, en Youtube zijn de kanalen waar jongeren
volop gebruik van maken. SOS 2.0 loopt dan ook via deze media roept
jongeren op om op 3 maart a.s. hun stem te laten horen. Dit gebeurt
via blogs en video's op de website www.SOS20.nl
Wat vind je op SOS2.0?
Via SOS 2.0 kunnen de jongeren de laatste ontwikkelingen rond de
verkiezingen volgen. Welke jongerenbijeenkomsten zijn er in Zuidoost
en wat moeten ze weten over het stemmen? Hoe kies je op welke partij
je wilt stemmen? SOS.20.nl beantwoordt al deze vragen én meer.
Zo zijn er interviews te zien van Zwart Licht met jongeren over het
belang van stemmen. De politieke partijen van Zuidoost doen een korte
pitch waarmee zij jongeren willen prikkelen om zich te verdiepen in de
gemeenteraadsverkiezingen en de politieke partijen. Daarnaast spreken
bekende Zuidoosters en Amsterdammers een persoonlijke boodschap in
voor de jongeren.
Tot en met 3 maart zijn er regelmatig nieuwe items te vinden op de
site. Kortom: volg alles op www.SOS20.nl
---