Stadsdeel Amsterdam Zuidoost


Verkiezingscampagne SOS 2.0 mikt op jongeren

---

Verkiezingscampagne SOS 2.0 mikt op jongeren

19 februari 2010

Geïnspireerd door de verkiezingscampagne van Barack Obama zet stadsdeel Zuidoost nieuwe media in om jongeren te motiveren om te gaan stemmen. Samen met de muziekformatie `Zwart Licht' laat het stadsdeel jongeren zien waarom hun stem telt.

De verkiezingscampagne met de naam SOS 2.0 moet vooral jongeren tussen de 18 en 22 jaar over de streep trekken om naar de stembus te gaan. Natuurlijk doet SOS 2.0 dat via de kanalen die jongeren zelf gebruiken. Hyves, Twitter, en Youtube zijn de kanalen waar jongeren volop gebruik van maken. SOS 2.0 loopt dan ook via deze media roept jongeren op om op 3 maart a.s. hun stem te laten horen. Dit gebeurt via blogs en video's op de website www.SOS20.nl

Wat vind je op SOS2.0?
Via SOS 2.0 kunnen de jongeren de laatste ontwikkelingen rond de verkiezingen volgen. Welke jongerenbijeenkomsten zijn er in Zuidoost en wat moeten ze weten over het stemmen? Hoe kies je op welke partij je wilt stemmen? SOS.20.nl beantwoordt al deze vragen én meer.

Zo zijn er interviews te zien van Zwart Licht met jongeren over het belang van stemmen. De politieke partijen van Zuidoost doen een korte pitch waarmee zij jongeren willen prikkelen om zich te verdiepen in de gemeenteraadsverkiezingen en de politieke partijen. Daarnaast spreken bekende Zuidoosters en Amsterdammers een persoonlijke boodschap in voor de jongeren.

Tot en met 3 maart zijn er regelmatig nieuwe items te vinden op de site. Kortom: volg alles op www.SOS20.nl

---