Landelijke Studenten Vakbond
Klachtenbox voor studenten gelanceerd
pers | 11-02-2010
Utrecht - De Landelijke Studentenvakbond (LSVb) springt in op de
roerige tijden voor studenten en lanceert daarom vandaag een nieuw
initiatief: de Klachtenbox. De LSVb ziet de laatste maanden een grote
stijging in de klachten die zij ontvangt. Een kleine greep uit de
klachten leert dat studenten zich vooral druk maken over de kwaliteit
van hun onderwijs en stage, maar ook een hoge kamerhuur en problemen
rondom de OV-chipkaart worden gemeld. Vanaf vandaag is er de
Klachtenbox, een digitaal platform waar studenten laagdrempelig hun
klacht kenbaar kunnen maken. De LSVb kan zo nog beter inzicht krijgen
in wat er speelt onder studenten om hun problemen gerichter aan te
kunnen pakken. Het formulier is te vinden op de website www.lsvb.nl.
Volgens de LSVb ondervinden studenten steeds meer problemen tijdens
hun studietijd. Of het nu gaat om het gebrek aan uitdaging binnen het
onderwijs, een tweede studie die fors duurder wordt, een OV-chipkaart
die niet werkt, of een huisbaas die het met de wet niet zo nauw neemt.
Voorzitter van de LSVb Gerard Oosterwijk: "We zien een toename in het
aantal studenten dat de LSVb benadert met klachten. Met de klachtenbox
is het makkelijker voor studenten om hun klacht neer te leggen en voor
ons makkelijker om deze bij te houden en er iets mee te doen."
De LSVb ziet in de Klachtenbox de mogelijkheid voor studenten om
prangende problemen aan het licht te brengen. Tweemaal per jaar worden
de klachten gebundeld en is er een publicatie van de resultaten. De
LSVb roept alle studenten op om hun klachten kenbaar te maken en het
formulier in te vullen op www.lsvb.nl.