ChristenUnie
Campagne Amsterdam: Pluim of op de bon?
Campagne Amsterdam: Pluim of op de bon?
vrijdag 19 februari 2010 10:32 Op vrijdag 19 februari heeft de
ChristenUnie op ludieke wijze aandacht gevraagd voor de
verkeersveiligheid van fietsers in Amsterdam. Op het Zwarte Pad is ter
hoogte van de Noorddammerlaan gedurende vier uur al het verkeer dat
daar niet hoort staande gehouden en is aan alle gebruikers van
scooters en bromfietsen een dubbele prent/bon uitgereikt in de vorm
van een bonbon met het logo van de ChristenUnie.
Tevens werden op de Handweg ter hoogte van de tramlijnovergang alle
scooters en bromfietsen aangehouden die terecht geen gebruik maakten
van het Zwarte Pad. Aan hen werd op gelijke wijze een dubbele pluim
uitgereikt, in lijn met het Franse compliment `bon' (goed).
De Amsterdamse ChristenUnie beoogde met deze actie te bevorderen dat
er meer aandacht komt voor rechtshandhaving en de veiligheid en
omgeving van fietsers.