Ingezonden persbericht
HolidayCheck China online
Eerste hotelbeoordeling is binnen
Bodensee, 18 februari 2010 - China zal in 2015 de grootste toeristische markt worden volgens een rapport van de World Tourism Organisation. Reisportaal HolidayCheck springt daarop in en breidt zijn internationale websites verder uit met China, HolidayCheck.cn. Chinese toeristen kunnen nu beoordelingen in hun eigen taal schrijven en lezen. Het boeken van een hotelkamer is binnenkort ook mogelijk. Met deze stap plaatst HolidayCheck zich in een markt met meer dan 360 miljoen online internetverbindingen.
Bijzonder aantrekkelijk is de nieuwe website voor Chinezen, die graag verre reizen ondernemen, maar tot nu toe weinig informatie over vakantiebestemmingen in hun eigen taal konden vinden. Onder de meest populaire bestemmingen in Europa vallen Zwitserland, Groot-Brittannië en Duitsland, hoewel de eerste binnengekregen beoordeling over een hotel in Shanghai gaat.
Managing Director HolidayCheck International Friedrich von Scanzoni: "China is een grote markt, we zijn verheugd om daar onze producten en kwaliteiten aan te kunnen bieden. China is de markt van de toekomst en wij hopen de Chinese toeristen met onze hotelbeoordelingen het reizen aangenamer te maken."
Vanwege het beperkt aantal vakantiedagen, slechts 10 tot 15 dagen, kunnen Chinezen het niet veroorloven om een fout te maken in de keuze van een hotel. HolidayCheck geeft nu ook Chinezen zekerheid voor een fijne vakantie.
De Chinese variant van HolidayCheck verwacht maandelijks 100.000 bezoekers.
Over HolidayCheck
HolidayCheck heeft daarnaast onlangs domeinen geopend ten behoeve van Russische en Tsjechische reizigers. Het reisportaal heeft ca. 300.000 gebruikers en ontvangt ongeveer 150.000 bezoekers per dag. HolidayCheck heeft platformen in 10 verschillende talen en omvat meer dan 1.000.000 hotelbeoordelingen over 82.000 hotels in 215 landen. Daarnaast zijn er ruim 1.400.000 vakantiefoto's en 20.000 -video's beschikbaar. Het hoofdkantoor van de onderneming is gevestigd in Zwitserland.