Ingezonden persbericht
PERSBERICHT:
Aanstaande versie van Alterian Content Manager richt zich op Customer Engagement
Hilversum, 18 februari 2010 - Sinds de overname door Alterian van Mediasurface en haar Morello en Immediacy producten in 2008, heeft de CMS strategie van Alterian zich verder ontwikkeld in de richting van Customer Engagement. Content Management speelt een cruciale rol in die strategie.
De geplande versies van Alterian Content Manager vormen de basis waarmee online marketeers vanuit één omgeving in staat zullen zijn om veel meer te doen dan alleen het beheren van hun websites. Uiteindelijk zullen marketeers in staat zijn om online- en offline customer analytics te combineren met content en multi-channel execution. Dit zal voor hen een gigantische sprong voorwaarts betekenen in customer engagement, ofwel het opbouwen van een waardevolle dialoog tussen hun bedrijf en de doelgroepen waarmee gecommuniceerd wordt.
De aanstaande release heet Alterian Content Manager v7 en is gepland voor het najaar van 2010. De plannen voor versie 7 zijn tot stand gekomen in nauw overleg met klanten, partners en industry analysts.
De basis voor versie 7 is het huidige Alterian Content Manager - Enterprise Edition product (Morello). Versie 7 vormt het startpunt voor alle toekomstige CMS ontwikkelingen en zal beschikbaar komen in een drietal edities: Corporate, Professional en Enterprise. Hiermee zijn Alterian en haar partners in staat om met één platform tegemoet te komen aan de wensen en eisen van elk type organisatie, van MKB tot multinational. Versie 7 is dusdanig schaalbaar dat het ingezet kan worden als gehoste oplossing voor meerdere klanten tegelijk, voor on-site installatie ten behoeve van middelgrote projecten, alsook voor uitzonderlijke grote projecten waarbij honderden sites wereldwijd kunnen worden beheerd vanuit één CMS.
Specifieke features staan op de roadmap voor versie 7 ten behoeve van customer engagement. Hierbij valt te denken aan:
* Naadloze integratie met Alterian's award winning email oplossing Dynamic Messenger, zodat deze direct vanuit zowel het email systeem als vanuit de CMS-interface kan worden bediend
* Toegang tot statistieken over specifieke content-assets en gedetailleerd bezoekersgedrag op webpagina's, direct vanuit het CMS door middel van integratie met Alterian's binnenkort te lanceren Web Journey product voor behavioural analytics
* Gebruik van Social Media gegevens binnen het CMS om redacteuren te informeren, via integratie met Alterian's SM2 social media monitoring tool
* Real-time uitlevering van relevante content aan individuele bezoekers gebaseerd op persoonlijke interesses
Nog vóór de definitieve release van Alterian Content Manager versie 7 zullen er speciale versies beschikbaar komen voor geselecteerde klanten en early adopters die reeds vroegtijdig kennis willen maken met de nieuwe mogelijkheden. Vanaf versie 7 wordt ook definitief alleen nog gesproken over de Corporate en Enterprise editie van het product, in plaats van over Morello en Immediacy. Een aanvullende Professional editie is bedoeld voor het middensegment van de markt. Versie 7 wordt geheel gratis ter beschiking gesteld voor klanten met een lopend Support & Maintenance contract, en zal middels meegeleverde standaard upgrade scripts in gebruik te nemen zijn.
David Eldridge, Alterian's CEO, zegt, "Alterian heeft een strategische keuze gemaakt voor extra investeringen in Web Content Management en is erg enthousiast over de nieuwe mogelijkheden die we onze klanten daarmee kunnen bieden. We stellen onze klanten hiermee in staat om hun aanwezigheid op het web naar een geheel nieuw niveau van customer engagement te tillen."