Ingezonden persbericht


Neolane overtreft objectieven 2009

Softwareproducent versterkt positie in Europa en in de Verenigde Staten op het gebied van marketingtechnologie

Cachan, Frankrijk, 18 februari 2010 - Het jaar 2009 is zeer succesvol geweest voor Neolane dankzij een sterke internationale ontwikkeling (Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Scandinavische landen) en het feit dat het bedrijf de nieuwe marketingtrends op de voet gevolgd heeft en haar software van de nodige innovaties voorzien heeft: cross channel marketing, interactieve personalisatie, beheer van transactieberichten en integratie van het web in Direct Marketing strategieën.

Voor het vijfde opeenvolgende jaar heeft Neolane, Franse softwareproducent van marketing- en klantcommunicatie, een winstgevend jaar achter de rug. Ondanks de moeilijke economische situatie van het afgelopen jaar heeft het bedrijf toch een omzetgroei van 30% behaald in 2009 in vergelijking met 2008, waardoor de gemiddelde jaarlijkse stijging uitkomt op 80% sinds vijf jaar.

Innoverend Frans bedrijf met internationale ambities In 2009 heeft Neolane haar positie verstevigd in de landen waar ze actief is: Frankrijk, de Benelux, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Verenigde Staten. De softwareproducent heeft haar klantenportefeuille zien stijgen met 24% in vergelijking met 2008 en heeft nu in totaal 200 klanten over de hele wereld. Onder de 30 nieuwe ondernemingen die in 2009 gekozen hebben voor de marketingtechnologie van Neolane, bevinden zich wereldwijd bekende bedrijven zoals o.a. Thalys, Groupama, Acadomia, M6Web, Mediatis, AXA Investment Managers, 3 Suisses, Stadium, PizzaHut, WonderBox, Hilton Hotels, Sony Music, Allianz UK en Boston Apparel Group.

In Europa hebben bedrijven hoofdzakelijk een beroep gedaan op Neolane voor het opzetten van cross channel marketingstrategieën, het integreren van de binnenkomende (web) en uitgaande (post, e-mail, mobiele toestellen) marketingberichten, de combinatie van marketing- en transactieberichten en de vergroting van de interactiviteit met hun klanten via alle kanalen. In de Verenigde Staten zijn verschillende bedrijven in zee gegaan met Neolane voor het beheer van hun toekomstige klanten (Lead Management en B2B) en voor het opzetten van cross channel strategieën (B2C), maar ook voor het verzorgen van complete marketingcampagnes (MSP - Marketing Service Provider).

"In de afgelopen jaren hebben verschillende factoren het concept 'marketing' enorm veranderd, een beroepsgroep die vandaag zeer afhankelijk is van criteria voor rentabiliteit en resultaten terwijl de budgetten continu krimpen. Maar in deze zeer concurrentiële markt blijft Neolane toch marktaandeel winnen en profileert het bedrijf zich als ideale partner voor heel wat bedrijven door het aanbieden van innovatieve technologieën die hen helpen om hun nieuwe marketingdoelen te behalen", legt Stéphane Dehoche, CEO van Neolane, uit.

Innoverende technologie voor marketing
Neolane breidt haar marketingplatform voortdurend uit om marketingdirecties de meest aangepaste oplossingen aan te bieden om acties op de verschillende kanalen - post, telefoon, e-mail, internet en mobiele toestellen - te analyseren, te plannen, te ontwikkelen, uit te voeren en te meten. Versie 5.1 werd vorig voorjaar gelanceerd en integreert nieuwe innoverende functionaliteiten met als hoofddoel de interactie te personaliseren met een steeds veeleisender consument op het vlak van het aantal ontvangen berichten en de inhoud ervan. De nieuwe toepassing Neolane Interaction, die deel uitmaakt van Neolane v5.1, zorgt ervoor dat de communicatie met de klant in real time en op gecoördineerde wijze gepersonaliseerd kan worden, en dit op alle inkomende (waaronder het web) en uitgaande kanalen Dankzij een nieuwe cross channel aanbevelingsmotor, kan deze toepassing elke consument de meest aangepaste aanbieding of boodschap sturen, afhankelijk van zijn profiel en behoeftes, via een kanaal naar keuze.

In 2009 heeft Neolane eveneens 2 andere opties toegevoegd aan de toepassing Neolane Campaign:
- Campaign Optimization om op optimale wijze het communicatievolume per klant en per kanaal te beheren, zonder de doelgroepen te belasten of campagnes te laten 'botsen'.
- Distributed Marketing om drie niveaus van campagnes te beheren: 100% nationale acties, 100% lokale acties en acties die informatie van de twee niveaus combineren. Deze optie is speciaal ontworpen voor bedrijven met een netwerk (winkels, agentschappen, distributeurs).

Neolane's technologie, gebruikt door de grootste ondernemingen ter wereld, heeft eveneens een onderscheiding gekregen in 2009 van de meest invloedrijke analisten zoals Forrester en Gartner Group voor onder andere de doeltreffendheid en het gebruiksgemak van haar producten.

Perspectieven voor 2010 beïnvloedt door de 2.0 trends Neolane wil vandaag nieuwe toepassingsdomeinen voor haar services openen. Het bedrijf wil onder andere de communicatie van een bedrijf naar haar consumenten verbeteren en heeft als doel nog meer nieuwe, interactieve kanalen toe te voegen, zoals sociale netwerken en virtuele agentenen en eveneens haar plaats op d e Amerikaanse marketingtechnologiemarkt versterken door nieuwe samenwerkingsakkoorden te sluiten en zo het aantal klanten en partners te verdubbelen.

"Bij het ontwerpen van Neolane hebben wij ons als doel gesteld de technologie van het platform te ontwikkelen en aan te vullen met oplossingen die beantwoorden aan de opkomende marketingbehoeftes. Deze missie is nog steeds dezelfde. Het feit dat we een innoverend, onafhankelijk bedrijf zijn met een stevige financiële structuur, betekent dat we kunnen rekenen op de steun van onze klanten en partners, evenals de verschillende 'opinion leaders' uit de marketingwereld voor onze strategische keuzes en ontwikkelingen", eindigt Stéphane Dehoche.

Over Neolane
Neolane is een software producent die beantwoordt aan de strategische behoeften van marketing en communicatie directies dankzij een uniek geïntegreerd marketingplatform. Dit platform maakt beheer van personalisering, automatisering, uitvoering en meting van alle communicatie via zowel traditionele als mobiele kanalen mogelijk. De oplossing Neolane combineert verschillende functionaliteiten, die samen essentieel zijn voor strategische en operationele directies: beheer van klantinformatie, acquisitie van potentiële klanten, implementatie van multichannel marketing campagnes, automatisering van offers & content berichten, middel voor personalisering van inhoud en aanbiedingen, analyse- en reportagefuncties. Een centraal beheer van plannen, budgetten en marketing middelen, optimaliseert en beheert het volledige proces. Meer dan 170 grote bedrijven en MKB's, marktleider in Frankrijk of op internationaal niveau, zoals Accor, Alcatel-Lucent, Sephora, Scandinavian Airlines, Canon, RueDuCommerce, Voyages-sncf.com, Meetic, Axa Bank, Dexia, Orange, EMI Music, Ouest-France, Fnac, Nouvelles Frontières (TUI), Nestlé/Nespresso, CanalCE, Société Générale, Packard Bell en Skyrock, vertrouwen op Neolane om hun productiviteit te verhogen en om nieuwe groeimogelijkheden te identificeren dankzij een innovatieve multichannel en gepersonaliseerde marketingmix.

Bezoek voor meer informatie: www.neolane.com


Ingezonden persbericht