FloraHolland
FloraHolland Ondernemers Class: `E-commerce, onbegrensde mogelijkheden'
FLORAHOLLAND, 18 februari 2010 (persbericht) - E-commerce en digitaal
zaken doen waren de onderwerpen tijdens de vierde FloraHolland
Ondernemers Class die op 16 februari werd gehouden. Zo'n 60
toonaangevende Nederlandse en internationale kwekers waren hiervoor
bijeen gekomen op een bijzondere locatie: bierbrouwerij Heineken in
Zoeterwoude.
Kopen Op Afstand
Na een interessante rondleiding door de bierbrouwerij was het woord
aan Marcel de Romph, manager KOA van NedFlora. NedFlora is sinds eind
2009 onderdeel van OZ Export. Zij exploiteren KOA (Kopen op Afstand)
en begeleiden buitenlandse klanten bij het gebruik van KOA. Voor een
gebruiker van KOA is het belangrijk dat de aangeboden informatie zo
volledig mogelijk en juist is. De Romph maakte de vergelijking met het
zelf kopen op internet en het gebruik van vergelijkingssites zoals
kieskeurig.nl. Ook hier is volledige informatie en een goede foto
doorslaggevend voor de keuze van de consument.
Voor het optimaliseren van KOA is een hoge betrouwbaarheidsindex (BI)
en een goede presentatie met het gebruik van eigen foto's
noodzakelijk, zo benadrukte De Romph.
Heineken.nl
Perry Dekkers, projectmanager Heineken Nederland, heeft zich bezig
gehouden met de lancering van de nieuwe site `heineken.nl'. Deze site,
onderdeel van hun marketingstrategie, is gericht op de consument. Was
vroeger de tv hét medium, tegenwoordig worden consumenten van alle
kanten benaderd. Dit werd geïllustreerd aan de hand van enkele YouTube
filmpjes. `Het hechten van waarde aan een merk, de beleving hiervan en
loyaliteit zijn zeer belangrijk, `join the club' aldus Dekkers. Zo
hebben zij onlangs een succesvolle spaaractie geïntroduceerd met de
`e-tjes' en de daarbij behorende `Heineken e-card'.
'Interessant om te horen en te zien hoe een geheel andere sector
omgaat met virtualisering' aldus Mark Jan Terwindt, manager
FloraHolland Connect. Bij de afsluitende `Heineken
productconfrontatie' werd nog volop nagepraat.