Kruidvat wint titel 'Folder van het Jaar'
18/02/2010 15:15
TNT Post
Onderzoek Netwerk VSP en Q?: actiefolders best gelezen
UTRECHT, 18 februari 2010 - De folder van drogisterijketen Kruidvat is wederom uitgeroepen tot de 'Folder van het Jaar'. In de top 10 van de wekelijkse huis-aan-huis folders wordt de Kruidvat-folder op de voet gevolgd door de folders van MediaMarkt en Lidl. Dit blijkt uit een overzicht van het wekelijkse online-onderzoek 'foldervandeweek.nl' dat in opdracht van Netwerk VSP wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Q? Research en Consultancy. Netwerk VSP toont met dit onderzoek de populariteit van de folder aan.
De drogisterijketen voert voor het vierde achtereenvolgende jaar de ranglijst van Nederlandse huis-aan-huis folders aan. Kruidvat verdient de titel 'Folder van het Jaar'omdat de folder volgens de consument producten bevat die tegen scherpe prijzen worden aangeboden. Dit blijkt, net als vorig jaar, de belangrijkste reden voor consumenten te zijn om een folder te waarderen.
Folders in de categorie 'supermarkten en slijterijen' worden het best gewaardeerd en meest gelezen, zij leveren vier titels in de top 10 'Folder van de Week'. De populariteit van deze categorie is dit jaar ten opzichte van 2008 verder gestegen. Gemiddeld geeft 80% van de panelleden aan dat ze folders in deze categorie leest. Van alle warenhuizen komt de folder van de HEMA als beste uit de bus en is de folder van Praxis het meest populair binnen het aanbod van doe-het-zelf en tuin-folders.
Top 10 Folder van de Week 2009
1. Kruidvat
2. Mediamarkt
3. Lidl
4. Dirk v/d Broek
5. Blokker
6. Praxis
7. Aldi
8. Etos
9. Hoogvliet
10. Hema
Meest gelezen categorieën
1. Supermarkten en slijterijen
2. Drogisterij
3. Doe-het-zelf en Tuin
4. Warenhuizen en Wonen
5. Mode, schoenen en accessoires
6. Electronica en Computers
7. Speelgoed
8. Sport en Vrije Tijd
9. Telecom
10. CD/DVD en Games
Over Netwerk VSP
Netwerk VSP bezorgt met ruim 27.000 bezorgers jaarlijks meer dan 5,5 miljard items waaronder reclamedrukwerk, magazines, samples en catalogi. Netwerk VSP doet veel onderzoek naar consumentengedrag en weet wat consumenten beweegt. Met haar innovatieve en doordachte oplossingen zorgt Netwerk VSP ervoor dat de boodschap van haar klant voorbíj de brievenbus komt. De consumenten niet alleen bereiken, maar ook in beweging brengen, dat is waar we goed in zijn. Wij weten hoe u echt binnenkomt. Netwerk VSP is met haar jarenlange kennis en ervaring een betrouwbare, betrokken en toonaangevende naam in de wereld van huis-aan-huis communicatie en post. Netwerk VSP is 100% dochter van TNT Post.
Over het onderzoek
Het onderzoek "Folder van de week" wordt in opdracht van Netwerk VSP sinds 2006 uitgevoerd door onderzoeksbureau Q? Research & Consultancy. Bijna 20.000 respondenten die lid zijn van www.foldervandeweek.nl beoordelen elk jaar folders van de grootste winkelketens in Nederland. In het onderzoek zijn in totaal 86 folders opgenomen.
EINDE BERICHT