Shazam doelt op merken en uitzenders met lancering van SARA (Shazam Audio-herkenningspubliciteit)
Uniek en vernieuwend programma biedt merknamen en uitzenders mogelijkheid Shazam te gebruiken voor binden van meer klanten buiten reclames en programma's
Shazam®, 's werelds toonaangevende leverancier van mobiele uitvindingen, heeft vandaag de lancering aangekondigd van het Shazam Audio Recognition Advertising (SARA)™ programma, waarmee merknamen en uitzenders de reikwijdte en diepgang van hun campagnes naar hun mobiele telefoon kunnen uitbreiden. Door middel van het aangaan van een sterke verbintenis met de mobiele telefoongebruiker en klant, biedt dit revolutionaire programma een interactieve uitwisseling tussen uitzending en publiciteit. Dit programma van SARA dat al door het modemerk Dockers® voor zijn wereldwijde “Wear the Pants™” campagne aan het begin van deze maand op de Super Bowl werd gebruikt, toont opnieuw de manier waarop Shazam haar stempel drukt als marktleider op het terrein van uitvindingen voor mobiele telefonietoepassingen voor de consument.
“Ons partnerschap met Dockers heeft al laten zien hoe de consument met onze technologie op een lange merknaamvakantie gaat, waar zij alle elementen van een campagne kunnen onderzoeken, ontdekken en als interactiviteit mogen beproeven,” verklaarde Andrew Fisher, CEO van Shazam. “Met deze lancering van het SARA-programma wordt aan merknamen en uitzenders de mogelijkheid geboden de klant te verbinden niet alleen door traditionele televisie, namelijk door het brengen van promotie, door middel van exclusief materiaal en aanbiedingen, op een mobiele telefoon. Op deze manier kan de consument televisieaanbiedingen en radioreclame, bijvoorbeeld voor 'twee voor één' pizza op zijn mobiele telefoon laten en hiervan profiteren in zijn dagelijkse leven. Dit geldt ook voor unieke uitgezonden mediapakketten die de consument buiten de deur kan bekijken. Heel belangrijk is dat meer dan 50 miljoen Shazam-gebruikers al over dit hulpmiddel beschikken en we breiden ons aanbod voor deze gemeenschap nog verder uit dan we dit al met muziek doen.”
Bovendien heeft Shazam haar partnerschap aangekondigd met Augme Mobile om het SARA-programma op de Noord-Amerikaanse markt te brengen. Augme Mobile is pionier op het terrein van mobiele telefonie marketingtechnologie en kent de noodzaak van merknamen en reclamebureaus voor het creëren, leveren, beheren en volgen van interactieve marketingcampagnes.
David Apple, Managing Director van Augme Mobile zegt, “Wij zijn verheugd om met Shazam samen te werken en het SARA-programma naar de media en reclame-industrie hier in Noord-Amerika te halen. Wij geloven dat SARA en onze relatie met Shazam een unieke gelegenheid voor merknamen biedt.”
Met het SARA-programma kunnen merknamen met hun publiciteit op directe wijze hun targetpubliek bereiken, beïnvloeden en actief hiermee uit wisselen. Hierbij maakt het bedrijf gebruik van de enorm populaire herkenningstechnologie van het taggen van een reclame. Adverteerders kunnen campagnes opmaken waarmee de kijkers worden aangespoord deze service op hun mobiele apparatuur te bekijken door het apparaat in de richting van de reclame te laten wijzen en op de "Shazam" knop te drukken. Met Shazam's audiotechnologie wordt de specifieke advertentie herkend en een klantengericht resultaat teruggegeven.
Uitzenders kunnen nu gebruik maken van SARA voor speciaal en verborgen materiaal - zoals exclusieve video’s and interviews - door middel van een klik waardoor kijkers naar een merknaamweb voor mobiele telefonie worden gebracht en hier direct ervaringen kunnen uitwisselen met de merkinhoud. Het getagde artikel blijft in de taglijst van de kijker, zodat hij dit opnieuw kan zien en met zijn vrienden kan uitwisselen.
Deze manier van adverteren is 100% ‘opt-in’ en, anders dan storende advertentieformaten, heeft de consument hier de volle controle over, omdat hij kan kiezen om alleen de voor hem relevante en waardevolle advertenties en programma's interactief te bekijken.
Het SARA-programma biedt ook merken de unieke kans om het effect van een campagne te evalueren. Door het opvangen van gegevens bij het doorklikken van de gebruiker, kunnen deze de inhoud van hun toekomstige campagnes aan de consument aanpassen met relevant materiaal dat exclusief op de klant is gericht.
“Deze unieke en innovatieve benadering om de aandacht van de beoogde merkconsument te verkrijgen en deze in een interactieve uitwisseling te betrekken, betekent veel voor de mobiele telefoniewereld en geeft een extra dimensie aan de traditionele publiciteitscampagnes,” voegt Fisher hieraan toe.
Meer dan 50 miljoen mensen in de wereld maken gebruik van deze service van Shazam. Onlangs heeft Comscore Shazam tot de meeste populaire toepassing voor mobiele telefonie in Europa verklaard. Shazam is beschikbaar op een groot aantal platforms waaronder iTunes App Store, Ovi store by Nokia, Android Market en BlackBerry App World, en assisteert merknamen om hun campagnes de gewenste weerklank en effect te laten hebben.
Over Shazam Entertainment
Shazam® is 's werelds toonaangevende toepassing voor mobiele telefonie-uitvindingen waarmee consumenten muziek kunnen beleven en dit met anderen kunnen delen via mobiele telefoons en Internet. Sinds haar lancering zeven geleden als eerste service voor mobiele telefonie hebben al meer dan 50 miljoen gebruikers nieuwe muziek kunnen ontdekken. Shazam heeft een unieke manier gevonden om consumenten met elkaar in contact te brengen door middel van hun muziekhobby en lievelingsmuziek.
Shaham heeft haar hoofdkantoor in Londen, Engeland, en biedt muziekstrategieën en oplossingen voor de verrijking van carriers in meer dan 200 landen, zoals voor AT&T, T-Mobile en Vodafone. Het bedrijf is actief op meervoudige platforms, bijvoorbeeld op dat van iPhone, BlackBerry, Android, Symbian en Java.
De Shazam Tag Chart, die door de muziekherkenningservice voor mobiele telefonie gegenereerd wordt, en waarnaar voortdurend door de muziekindustrie wordt verwezen, is een betrouwbare indicator van de marktinteresse in producten vóór verhandeling op de markt en om te zien of een hit van een track of artiest mogelijk een hit wordt.
Shazam’s successen zijn al met vele prijzen erkend, waaronder de Mobile Entertainment Award voor de beste service provider van muziek.
Voor meer informatie, ga s.v.p. naar www.shazam.com
De merknaam en het symbool van Shazam zijn handelsmerken van Shazam Entertainment Limited.
Over Augme
Augme(vroeger onderdeel van Modavox, Inc. (OTCBB:MDVX), biedt Internettoepassingen en diensten gebaseerd op marketinggedreven technologieplatforms. Door middel van intelligente distributie aan alle op Internet aangesloten apparatuur, verbeteren deze de levering van marketing communicatie. In 2009 is Augme een allesomvattende strategie begonnen voor ondernemingsgroei, met als doelstelling haar technologische waarde en octrooienportfolio als volledig hefboomeffect te gebruiken voor de versnelling van de geavanceerde ontwikkeling van technologieplatforms die van toepassing zijn voor de meest hoogwaardige aspecten van Augme’s octrooien. Augme beheert drie onlangs gedefinieerde bedrijfsafdelingen in de snel groeiende ontwikkelingsmarkten voor mobiele marketing (AD LIFE™), videomateriaallevering (AD BOOM™) en advertentienetwerkverschaffing (AD SERVE™). Met deze drie afdelingen, samen met de octrooien ontworpen voor gerichte, op het web gebaseerde communicatie, is Augme pionier in een nieuw tijdperk van marketing en mediacommunicatie. Het maakt hierbij gebruik van Internettoepassingen en diensten bestemd voor de consument en de gemeenschap wereldwijd. Voor meer informatie, ga s.v.p. naar www.augme.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.
Voor mediavragen in VK/Europa, neem s.v.p. contact op met:
Heather Forty
+44 207 608 4658
E-mail: shazam@skywritecomms.com
of
Voor mediavragen in de VS, neem s.v.p. contact op met:
Greg Kalish
+1 516 665 3292
E-mail: shazam@gkcomms.com
of
Augme
Voor mediavragen in de VS, neem s.v.p. contact op met:
Scott Campbell
+1 512-423-4907