Ingezonden persbericht
---
Persbericht
februari 2010
Transformatie park Slagharen succesvol
Vernieuwd Attractie & Vakantiepark Slagharen gegroeid ondanks crisis
Na de transformatie van ponypark naar Attractie- & Vakantiepark heeft
Slagharen een enorme groei doorgemaakt. Mede dankzij een investering van 12
miljoen euro is het park opnieuw op de kaart gezet. Met succes want ondanks
de recessie blijft Slagharen groeien. Het park blijft ook ontwikkelen: in
navolging van de vliegtuig- en hotelindustrie voert het in 2010 een dynamisch
prijsbeleid in. Hiermee is Slagharen het eerste park ter wereld die een dergelijk
prijsbeleid invoert in de dagrecreatie. Ook gaat Slagharen de strijd tegen
Obesitas aan met een verantwoord kindermenu, om gezond eten onder kinderen
te stimuleren.
Transformatie
De pony's zijn vertrokken uit Slagharen en de tweede generatie van de
familie Bemboom heeft het bedrijf in een nieuw jasje gestoken.
Daarvoor is de afgelopen drie jaar fors in het park geïnvesteerd en de
komende jaren blijven die investeringen op peil. De totale investering
komt neer op 25,1 miljoen euro. Hierdoor is Attractie- & Vakantiepark
Slagharen nu al een van de meest complete parken van Europa. Zelfs
de crisis doet niet af aan het succes van het familiebedrijf, afgelopen
jaar is het park op dagbezoek met 11 procent gegroeid.
Dynamisch prijsbeleid
Attractie & Vakantiepark Slagharen ontwikkelt zich verder en voert nu als eerste ter
wereld in de dagrecreatie een dynamisch prijsbeleid in. Dit betekent dat de entreeprijs
per dag kan verschillen, afhankelijk van de bezetting die dag, de verwachte drukte en het
aantal dagen voor aankomst. De toegangsprijs kan hierdoor uiteenlopen van 5,00 op
een rustige dag tot 24,50 op een drukke dag. Het dynamisch prijsbeleid biedt de
oplossing voor het probleem van pieken en dalen waar de dagrecreatie mee kampt. De
drukte in het park wordt beter verspreid door het jaar doordat bezoekers op internet zien
wat de drukke dagen worden en hier hun keuze en uitgave op aanpassen. Ook het
reserveren en betalen kan online gedaan worden. Begin februari start het dynamisch
prijsbeleid voor het nieuwe seizoen dat op 26 maart opent.
Gezond eten
In 2010 staan de twintig horeca uitgiftepunten bij Attractie & Vakantiepark Slagharen
grotendeels in het teken van Fresh & Fruity. Hiermee gaat het park de strijd aan tegen
Obesitas. Vers handfruit, fruitsalades en smoothies zijn een greep uit het menu dat op
diverse locaties in het park wordt aangeboden. Tevens heeft het park een verantwoord
kindermenu in de vorm van een `hoodybag': een kleine rugzak
(met capuchon) die gezond is gevuld met `ik kies bewust'
artikelen. Hiermee wil Attractie & Vakantiepark Slagharen zich
onderscheiden van parken waar alleen maar ongezond eten te
verkrijgen is. Ook de traditionele snacks zijn bij het park een
verantwoorde keuze: zo wordt er gefrituurd met verantwoord
vloeibaar frituurvet en ook het ijsassortiment bevat
voornamelijk `ik kies bewust' producten.
Voor meer informatie over Attractie & Vakantiepark Slagharen: www.slagharen.com
Ingezonden persbericht