Ingezonden persbericht



---


Persbericht
februari 2010

Transformatie park Slagharen succesvol
Vernieuwd Attractie­ & Vakantiepark Slagharen gegroeid ondanks crisis

Na de transformatie van ponypark naar Attractie- & Vakantiepark heeft Slagharen een enorme groei doorgemaakt. Mede dankzij een investering van 12 miljoen euro is het park opnieuw op de kaart gezet. Met succes want ondanks de recessie blijft Slagharen groeien. Het park blijft ook ontwikkelen: in navolging van de vliegtuig- en hotelindustrie voert het in 2010 een dynamisch prijsbeleid in. Hiermee is Slagharen het eerste park ter wereld die een dergelijk prijsbeleid invoert in de dagrecreatie. Ook gaat Slagharen de strijd tegen Obesitas aan met een verantwoord kindermenu, om gezond eten onder kinderen te stimuleren.

Transformatie

De pony's zijn vertrokken uit Slagharen en de tweede generatie van de familie Bemboom heeft het bedrijf in een nieuw jasje gestoken. Daarvoor is de afgelopen drie jaar fors in het park geïnvesteerd en de komende jaren blijven die investeringen op peil. De totale investering komt neer op 25,1 miljoen euro. Hierdoor is Attractie- & Vakantiepark Slagharen nu al een van de meest complete parken van Europa. Zelfs de crisis doet niet af aan het succes van het familiebedrijf, afgelopen jaar is het park op dagbezoek met 11 procent gegroeid.

Dynamisch prijsbeleid

Attractie­ & Vakantiepark Slagharen ontwikkelt zich verder en voert nu als eerste ter wereld in de dagrecreatie een dynamisch prijsbeleid in. Dit betekent dat de entreeprijs per dag kan verschillen, afhankelijk van de bezetting die dag, de verwachte drukte en het aantal dagen voor aankomst. De toegangsprijs kan hierdoor uiteenlopen van 5,00 op een rustige dag tot 24,50 op een drukke dag. Het dynamisch prijsbeleid biedt de oplossing voor het probleem van pieken en dalen waar de dagrecreatie mee kampt. De drukte in het park wordt beter verspreid door het jaar doordat bezoekers op internet zien wat de drukke dagen worden en hier hun keuze en uitgave op aanpassen. Ook het reserveren en betalen kan online gedaan worden. Begin februari start het dynamisch prijsbeleid voor het nieuwe seizoen dat op 26 maart opent.

Gezond eten

In 2010 staan de twintig horeca uitgiftepunten bij Attractie­ & Vakantiepark Slagharen grotendeels in het teken van Fresh & Fruity. Hiermee gaat het park de strijd aan tegen Obesitas. Vers handfruit, fruitsalades en smoothies zijn een greep uit het menu dat op diverse locaties in het park wordt aangeboden. Tevens heeft het park een verantwoord kindermenu in de vorm van een `hoodybag': een kleine rugzak (met capuchon) die gezond is gevuld met `ik kies bewust' artikelen. Hiermee wil Attractie­ & Vakantiepark Slagharen zich onderscheiden van parken waar alleen maar ongezond eten te verkrijgen is. Ook de traditionele snacks zijn bij het park een verantwoorde keuze: zo wordt er gefrituurd met verantwoord vloeibaar frituurvet en ook het ijsassortiment bevat voornamelijk `ik kies bewust' producten.

Voor meer informatie over Attractie­ & Vakantiepark Slagharen: www.slagharen.com



Ingezonden persbericht