Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Klanten realiseren flinke besparingen met UNET Connect
Alles-in-één communicatiedienst scoort goed in de retailsector
Almere, 17 februari 2010 - UNET Connect, de nieuwe alles-in-één communicatiedienst voor de retailsector van UNET, is door klanten positief ontvangen. UNET Connect is een compleet pakket communicatiediensten voor retailers, met internet, dataverkeer, email, telefonie en PIN met de hoogste betrouwbaarheid. Dankzij de lage kosten en het complete aanbod kunnen retailers met UNET Connect aanzienlijke besparingen realiseren op hun communicatiekosten. Inmiddels hebben diverse klanten de dienst aangeschaft, waaronder supermarkt- en modeketens.
Een van de retailketens die intussen zijn overgestapt op UNET Connect, is Coltex Retail Group. Deze organisatie heeft al zijn bijna 400 modewinkels in Nederland aangesloten via UNET Connect. Een van de oplossingen waarmee Coltex aanzienlijke kostenbesparingen heeft weten te realiseren, is de 'virtuele telefooncentrale' van UNET. Wilco Nierop, IT-manager bij Coltex retail Group: "Met deze oplossing hoef je geen dure telefooncentrale aan te schaffen. In plaats daarvan betaal je alleen voor het werkelijke aantal gebruikers, via een maandelijkse prijs per aansluiting. Bellen binnen ons eigen netwerk is zelfs gratis en dat is voor een franchise-organisatie als Coltex natuurlijk uiterst voordelig. Daar komt bij dat het beheer van die virtuele centrale helemaal door UNET wordt verzorgd."
"UNET Connect biedt klanten een stabiele en gemakkelijk uit te breiden omgeving met gegarandeerde kwaliteit en zekerheid", zegt Gert van der Weide, algemeen directeur bij UNET. "Met UNET Connect zijn er geen aparte verbindingen meer nodig voor dataverkeer, betalingsverkeer en telefonie. Ook hoeven retailers niet meer per vestiging te investeren in aparte oplossingen. En de PIN-oplossing is al ingericht op nieuwe standaarden als EMV en CTAP."
UNET Connect
UNET Connect omvat de levering, beheer en ondersteuning van meerdere communicatiediensten. Over de breedbandaansluiting loopt niet alleen datacommunicatie, e-mail en internettoegang, maar ook het telefoon- en pinverkeer. Hiermee krijgen retailketens de beschikking over een goed te controleren en overzichtelijk netwerkaansluiting, die eenvoudig uit te breiden is met meerdere VPN's voor diensten als narrowcasting, muziek, camerabewaking, beveiliging, kassasystemen en telemetrie. Organisaties ontvangen één factuur, desgewenst gesplitst per vestiging. Verder is er een centrale helpdesk, waar klanten met alle vragen terecht kunnen. De dienst is TNO-gecertificeerd.
De belangrijkste voordelen van UNET Connect:
· Eén centrale aansluiting voor meerdere diensten
· Eenvoudige integratie met andere diensten
· Forse besparing op communicatiekosten
· Volledige zakelijke telefoniefunctionaliteit
· Eén centrale telefoongids
· Standaard integratie van mobiele telefoons
· Betere klantenservice dankzij digitaal keuzemenu
· Aanzienlijke besparing op gesprekskosten
· Gratis bellen binnen de gehele organisatie
· Behoud van lokale bereikbaarheid
· Geen aparte verbinding meer nodig voor het betalingsverkeer
· Onbeperkt transport van elektronisch betalingsverkeer voor een vast bedrag per maand
· Onbeperkt aansluiten van betaalautomaten
· Snelle transactietijden
Over UNET
UNET B.V. is leverancier van informatie- en communicatiediensten via breedbandverbindingen. UNET is een landelijke speler op de markt en heeft een onafhankelijk positie opgebouwd door onder andere samenwerking met diverse netwerkproviders. Het bedrijf opereert vooral op de zakelijke markt en biedt zijn portfolio daarnaast ook aan op basis van wholesale. De focus ligt daarnaast op retail en onderwijs. Tot de klanten behoren onder meer BT, Verizon, IBM, Pioneer, Gemeente Rotterdam, Gemeente Almere, Pfizer, ROC Flevoland, Coltex, Almeerse Scholengroep, CCV, Scala, Unamic, KPN, AstraZeneca, USG, ASM Europe, Bas Computers, Zorggroep Almere en De Slegte.
Voor meer informatie: www.unet.nl.