Prof.dr. Peter Goos hoogleraar Statistics in Marketing
Prof.dr. Peter Goos is voor twee jaar benoemd als hoogleraar
Statistics in Marketing in de Erasmus School of Economics. Goos
promoveerde aan de Katholieke Universiteit Leuven en is sinds 2004 als
hoogleraar statistiek verbonden aan de Universiteit Antwerpen en sinds
2006 als gasthoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. Goos
doceerde eerder aan de International School of Management in
Sint-Petersburg.
Goos geldt als een expert inzake statistische proefopzet of design of
experiments, en introduceerde vernieuwende methoden voor industriële
proefopzetten en discrete-keuze experiment in marketing, transport en
gezondheidseconomie.
Met zijn leerstoel aan de Erasmus Universiteit Rotterdam richt hij
zich vooral op kwantitatieve marketing. Hij beoogt zijn statistische
expertise toe te passen bij de ontwikkeling van nieuwe methoden voor
marktonderzoek, de ontwikkeling van online shopping sites en de
voorspelling van verkoopcijfers bij de marktintroductie van nieuwe
producten en diensten.
Voor zijn werk ontving Goos al de Shewell Award en de Lloyd S. Nelson
Award van de American Society for Quality en de Young Statistician
Award van het European Network for Business and Industrial Statistics.
Erasmus Universiteit Rotterdam