Persberichten
Voorjaarseditie Paper & Convenience Show marktplatform van hoog niveau
Publicatiedatum: 16-02-2010
Binnen vier maanden na de eerste najaarseditie van de Paper & Convenience Show, presenteerde VNU Exhibitions Europe afgelopen week de eerste voorjaarseditie in Autotron Rosmalen. Een kleine honderd exposanten presenteerden een breed assortiment van onder andere wenskaarten, stationery, kantoorartikelen en Gifts aan investeringsbereide retailers en groothandels. Er werden goede zaken gedaan, organisator VNU Exhibitions kijkt dan ook terug op een geslaagd evenement.
Platform voor aankoop en ideeën opdoen
De beurs mocht rekenen op een zeer hoog beslissingsniveau onder bezoekers, maar liefst vijfentachtig procent van de bezoekers was direct betrokken bij het maken van investeringen en aankopen. Negenenvijftig procent van de 2.103 bezoekers kwam dan ook goed voorbereid en met aankoopplannen naar de beurs. Zesenzestig procent plaatste ook daadwerkelijk orders of gaat dat nog doen naar aanleiding van de gevoerde gesprekken. Ook voor het opdoen van nieuwe ideeën en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen was de Paper & Convenience Show wederom een geschikt platform. Het aanbod van exposanten bracht zevenenvijftig procent van de bezoekers op nieuwe investeringsplannen. Het waarderingscijfer van bezoekers komt met een 6,9 op een ruime voldoende uit.
Caroline Dekker en Kati Delikat van Feel Goodies:
"Deze beurs biedt goede productpresentaties in een stijlvolle ambiance."
Caroline Dekker en Kati Delikat zijn namens Feel Goodies op de beurs. Feel Goodies is het bedrijf van Caroline. Zij importeert al zo'n 6 jaar diverse 'feel good' producten en die mogen met nadruk niet 'standaard' zijn. Caroline en Kati kwamen doelgericht naar de beurs. "We zijn op zoek naar producten die in ons assortiment passen. We verzorgen onder andere relatiegeschenken voor bedrijven. Die moeten dus ook bij ons passen en 'feel good' zijn." Caroline, die zegt eigenlijk niet van beurzen te houden: "Deze beurs heeft een goede ambiance! De sfeer is prettig en rustig. De stands zien er mooi uit en zijn goed verzorgd. Er is duidelijk veel aandacht besteed aan de presentaties. Het eerste gevoel is dus goed!"
Bianca Pouw van ELBA:
"Dit is een compacte, overzichtelijke beurs met groeipotentie."
Bianca Pouw is marketing manager van ELBA, producent en leverancier van kantoorartikelen en opbergmiddelen. Ze bezoekt de Paper & Convenience Show voor de tweede keer. Ze komt ook om 'concullega's' te zien. "Het is een overzichtelijke branche. Je kent elkaar natuurlijk en het is goed om elkaar weer te ontmoeten." Ze ziet Paper & Convenience als een beurs die alle potentie heeft om verder uit te groeien. "De beurs zit nog in de opstartfase, maar je ziet dat de organisatie enthousiast en professioneel bezig is om deze beurs gefundeerd op de kaart te zetten." Ze vindt de beurs compact op een prettige manier. "Ik kan mijn tijd efficiënt besteden. De beurs is niet te groot en biedt een goed overzicht."
Olaf Lugten en Guido Theunissen van AKO:
"Hier ontmoeten we onze leveranciers."
Olaf Lugten is als inkoper werkzaam bij AKO en is eindverantwoordelijk voor de inkoop van DVD, Multimedia, Wenskaarten, Seizoensartikelen, Papier- en Schrijfwaren. Hij bezoekt de beurs samen met collega Guido Theunissen. Lugten en Theunissen zijn het volmondig eens over de belangrijkste doelstelling van hun bezoek: "Met name het bezoeken van onze leveranciers. We vinden het belangrijk om ons netwerk goed te onderhouden." Lugten vindt Paper & Convenience Show een goed initiatief.
Relatiebeheer én orders schrijven
De beurs kon ook op een voldoende van de exposanten rekenen, zij gaven gemiddeld een 6,6 aan hun deelname. Hierbij werd vooral de kwaliteit van het bezoek erg gewaardeerd en tegelijkertijd het verzoek neergelegd voor een bredere vertegenwoordiging uit de sectoren tabak en souvenirs. Op de stands werden goede gesprekken gevoerd met bestaande en nieuwe klanten en ook de bijbehorende orders geschreven.
Lisette Scheurwater van Paperclip:
"De beurs is een visitekaartje om je collectie goed te presenteren."
Concept manager van Paperclip Lisette Scheurwater toont zich tevreden over de deelname aan de Paper & Convenience Show. "Ondanks het feit dat er op de beurs als geheel wat minder bezoekers waren dan verwacht, was de kwaliteit van het bezoek goed. We hebben veel positieve reacties gekregen." Collega Leon Korstens haakt in: "Wat mij tijdens deze beurs bijzonder is opgevallen, is de positieve beleving van klanten ten opzichte van Paperclip. Dat kun je alleen 'live' op een beurs meten, niet onderweg." Lisette voegt toe: "Je kunt je collecties in één overzichtelijk geheel presenteren. De beurs functioneert zo als een visitekaartje." Lisette zou graag zien dat het aanbod op de beurs nog gevarieerder wordt, o.a. uit de tabak- en convenience sectoren. Wat haar betreft mag de beursorganisatie daarin wel selectief te werk gaan. "Dan krijg je nog een betere mix en kwaliteit, en bereik je bezoekers uit meer sectoren."
Job van Cooth van Haza:
"Op deze beurs is alles voor ons...WOW!
Het valt niet mee om Job van Cooth te ontfutselen waar hij het meest enthousiast over is op de Paper & Convenience Show. "Alles is nieuw en alles is WOW," is zijn commentaar. Op de tweede beursdag deed Haza zo ongeveer het licht uit, zo druk was het op de stand, maar het was op alle drie de beursdagen druk. "Ongelofelijk, alleen maar positieve reacties! We hebben een nog onderscheidender assortiment laten zien dan op de najaarsbeurs. En we hebben onze stand nog uitnodigender ingericht dan de vorige keer." Het heeft Haza vele nieuwe klanten opgeleverd, vooral uit de kantoorboekhandels. Van Cooth: "Wij hebben voor deze sector een breed en diep assortiment." Van Cooth is vanaf dit jaar lid van de Adviescommissie van Paper & Convenience. "Ik wil me inzetten voor nog betere beurspresentaties. Daarbij vind ik een actieve houding van exposanten ten opzichte van bezoekers essentieel."
Marco Kuijpers van Exiton:
"Boven verwachting veel aankoopbereidheid bij nieuwe klanten."
Marco Kuijpers van Exiton is buitengewoon blij met alle nieuwe contacten die hij heeft gelegd. "We hebben boven verwachting veel aankoopbereidheid ondervonden. Dat heeft ook nog eens tot directe orders geleid! Daar zijn we heel blij mee. We zijn een relatief nieuwe speler op de markt, dus je moet wel zien op te vallen."
Ronald van Santen van Lediberg:
"Als je iets voorstelt in deze branche, ben je op de Paper & Convenience Show aanwezig."
Ronald van Santen valt met de deur in huis: "Op deze beurs kunnen we onze nieuwe producten goed onder de aandacht brengen." Hij vertegenwoordigt Lediberg, een Italiaans bedrijf met 15 verkoopkantoren in diverse landen, waarvan Van Santen de Benelux-vestiging onder zich heeft. De agenda's onder de merknaam Castelli vormen een belangrijk speerpunt in het aanbod op de beurs. "We ontmoeten op de Paper & Convenience Show onze trouwe klanten, maar natuurlijk mikken we op nieuwe klanten." Van Santen is overtuigd van de kwaliteit van het beursbezoek: "Je ontmoet hier de beslissers. Als je ook maar iets voorstelt in deze branche, moet je hier aanwezig zijn."
Stef Haarman en Sander Janssen acquisitie Retail Development Company:
Door een THE READ SHOP nieuwe stijl op te bouwen hebben wij veel enthousiaste reacties ontvangen!
Tweede najaarseditie in september
Van 19 tot en met 21 september 2010 staat de tweede najaarseditie van de Paper & Convenience Show op de rol. De animo voor deelname is wederom groot, meer dan vijftig procent van de huidige deelnemers heeft een standlocatie in optie genomen. Project Manager Bas de Bruin verwacht het aanbod in het najaar weer verder uit te kunnen breiden, ditmaal met meer aanbieders van speelgoed, office products en Gifts. "Samen met de nieuwe adviescommissie, waar bedrijven vanuit de verschillende branches breed vertegenwoordigd zijn, werken we er aan om de beurs nog meer een platform voor en door de hele branche te maken."
---
Noot voor de redactie,