- Persbericht -
MTV EN HI LANCEREN: MTV MOBILE
Amsterdam, 16 februari 2010 - MTV, het grootste internationale mediamerk, lanceerde gisteravond in samenwerking met Hi, de grootste Nederlandse mobiele jongerenprovider, het mobiele merk MTV Mobile. Omdat jongeren en jongvolwassenen steeds meer (mobiele) content gebruiken biedt MTV Mobile hen de mogelijkheid om overal en altijd toegang te hebben tot exclusieve MTV content. MTV Mobile is vanaf nu landelijk verkrijgbaar.
Voor een hoge resoltie afbeelding klik op het logo.
Lancering
Op maandagavond 15 februari lanceerden MTV en Hi het nieuwe merk MTV Mobile. In navolging op andere landen biedt MTV nu ook in Nederland jongeren en jong volwassenen altijd en overal toegang tot MTV met een eigen mobiel merk. "We geven jongeren en jongvolwassenen al via meerdere kanalen - analoog, digitaal en online - de mogelijk om de wereld van MTV te betreden. We zien ook dat steeds meer jongeren content via hun mobiel consumeren. Met MTV Mobile bieden we ze de mogelijkheid om content van MTV te gebruiken. Naast dat ze altijd online kunnen, krijgen ze meer belminuten en uiteraard meer MTV. En in de toekomst toegang tot het MTV scherm", aldus Niels Baas, algemeen directeur MTV Networks.
Co-branding
MTV is als mobiele provider al actief in verschillende Europese landen. MTV Mobile opereert nooit als eigen netwerk, in ieder land wordt een samenwerkingsverband met een bestaande provider aangegaan. In Nederland is dit een co-branding met jongerenprovider Hi. Eric Jan Doorenbosch, Algemeen Directeur Hi: "Data wordt steeds belangrijker. Met Hi richten we ons voornamelijk op jongeren die veel sms'en, met MTV mobile willen we de 'altijd online doelgroep' aanspreken. Hi is al succesvol in het jongerensegment en met MTV Mobile verwachten we dit succes verder uit te kunnen breiden."
Bundels
Het MTV Mobile abonnement wordt alleen aangeboden met smartphones. Abonnees kunnen kiezen uit zes verschillende packs, alle met onbeperkt snel mobiel internet en een vast aantal belminuten en sms'jes. MTV Mobile geeft hen mobiel toegang tot MTV shows, zoals The Hills en Nitro Circus, video's, nieuws en gossip. Veel van deze content is exclusief voor abonnees bestemd en dus niet te bekijken door anderen. Bovendien kunnen gebruikers van het nieuwe netwerk binnenkort hun mening laten gelden op het televisiescherm. Hierover wordt later meer bekend.
Over MTV Networks Nederland
MTV Networks Nederland is marktleider op het gebied van muziek- en jongerentelevisie in Nederland en sinds mei 2007 ook gericht op volwassenen met een 100% comedy kanaal. Dagelijks ontvangen zo'n 7 miljoen huishoudens in Nederland de zenders MTV, TMF, Nickelodeon en Comedy Central. MTV Networks Nederland is tevens actief met de digitale zenders MTV Brand New, TMF NL, TMF DANCE, TMF PURE, Nick Jr., Nick Toons, Nick Hits, Comedy Central Family en MTVNHD. Daarnaast biedt de onderneming de mobiele tv kanalen MTV Music en MTV Snax aan via UMTS en is het mogelijk MTV Music en Nick Toons mobiel via DVB-H te ontvangen. Sinds 2010 is MTV Mobile, het mobiele telefoonmerk toegevoegd. Ook heeft MTV Networks een on demand webservice onder de naam MTV Overdrive.
MTV Mobile is vanaf nu verkrijgbaar via
Foto's van het evenement kunnen vanaf nu gedownload worden via
www.mtvmobile.nl
- Einde persbericht -