Cap Gemini Nederland
PERSBERICHT
Utrecht, 15 februari 2010
Capgemini sluit een nieuw raamwerkcontract af met elektriciteitstransporteur TenneT
Overeenkomst heeft tot doel een flexibelere IT-omgeving te creëren ter ondersteuning van TenneTs ambitie om zich verder te ontwikkelen in de Nederlandse en Noordwest-Europese elektriciteitsmarkt
Capgemini Nederland B.V. ("Capgemini") heeft een raamwerkovereenkomst afgesloten voor de levering van ICT-diensten met TenneT TSO B.V. ("TenneT"), de beheerder van het landelijk transportnet van elektriciteit. De overeenkomst is afgesloten voor een periode van drie jaar, met de mogelijkheid het contract te verlengen voor een periode van twee jaar. De raamwerkovereenkomst bevestigt Capgemini's groeiende aanwezigheid in de Nederlandse energiemarkt.
Capgemini zal in het kader van de raamwerkovereenkomst diensten en projecten leveren in de domeinen generieke ICT en GIS (Geografische Informatiesystemen). De overeenkomst bestrijkt een groot aantal diensten, waaronder architectuur, businessanalyse, informatieanalyse en -ontwerp, ontwikkeling, testen en applicatiebeheer op verscheidene technologieplatforms. De meeste diensten worden vanuit Nederland geleverd.
"In de komende jaren staat TenneT voor de uitdaging om een van de meest innovatieve elektriciteitstransporteurs van Europa te worden. Toenemende flexibiliteit, zowel in de IT-omgeving als in de organisatie, is een belangrijke eerste stap om dit doel te behalen. Wij verwachten dat het raamwerkcontract met Capgemini helpt om dit te faciliteren", aldus Peter Stemerdink Account Manager voor TenneT bij Capgemini.
EINDE PERSBERICHT
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience(TM) - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 30 landen en heeft wereldwijd 90.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2008 een omzet van 8,7 miljard euro.