Emailmarketing levert meer op dan sociale media
UTRECHT, 20100212 -- Volgens mediabedrijf Clansman levert emailmarketing meer- en betere resultaten op dan de moderne sociale media sites. Clansman ziet dit terug in de eigen bedrijfsresultaten. Emailmarketing campagnes hebben er onder andere voor gezorgd dat het bedrijf ondanks de economische crisis ruim 70 procent is gegroeid ten opzichte van het jaar daarvoor. Naar verwachting zal de groei in 2010 verder stijgen met minimaal 25 procent.
Een voorbeeld van een emailmarketing campagne van Clansman is `Trek een Baard'. (trekeenbaard.clansgames.nl) Met deze campagne heeft Clansman binnen een maand ruim 335.000 nieuwsbriefinschrijvingen voor Thomas Cook geworven.
Jeroen Ligthart, directeur Clansman: "Deze campagne is de grootste e-mail acquisitie campagne geweest van Nederland in 2009. Dit geeft al aan dat het succes van emailmarketing, mits op goede bestanden en correct uitgevoerd natuurlijk, nog lang niet ten onder is gegaan aan de sociale mediasites. Emailmarketing is daarbij ook veel effectiever dan het ontwikkelen van dure gadgets en widgets die vaak maar een beperkte doelgroep aanspreken. Wij zijn daarom ook van plan om het komende jaar zeker nog veel in te zetten op emailmarketing en online performance based leadwerving. We verwachten dat we in 2010 minstens nog 25 procent zullen groeien."
Voor meer cijfers betreft de omzet en de prognose voor 2010 van Clansman, zie ook www.clansman.nl/nieuws/clansman-omzetcijfers-2009-prognose-2010-2011/
Clansman.nl
Ingezonden persbericht