Saxion Hogescholen
BR>
wo 03 februari 2010
Saxion studenten voeren Media Battle voor beste reclamecampagne
Studenten van de Academie Toegepaste Kunst & Techniek van Saxion en
journalistiek studenten van de Hogeschool Utrecht werken van maandag 8
tot en met vrijdag 12 februari samen in een bijzondere 'Media Battle'.
Tijdens deze wedstrijd krijgen verschillende studententeams een week
de tijd om de beste crossmediale campagne te bedenken voor actuele
communicatievraagstukken van bedrijven uit de regio. Tijdens de
eindpresentatie op vrijdag worden de winnaars gekozen.
Met een sterk toenemend aantal nieuwe communicatie kanalen als
internet, mobiele telefonie, games, digitale televisie, podcasting en
narrowcasting is het voor de ondernemer steeds moeilijker om aandacht
te krijgen voor een product of dienst. Naast kennis van media is veel
creativiteit nodig om een specifieke doelgroep op het juiste moment en
via het goede kanaal te informeren.
De deelnemende bedrijven krijgen tijdens de Media Battle de kans om
gebruik te maken van de expertise van hbo-studenten die kennis hebben
van deze nieuwe communicatietechnieken. De bedrijven die meedoen aan
de Media Battle zijn: Brandweer Enschede, Uitvaartcentrum Vredehof,
Stichting regiobranding Twente, Smart Creation en C4Real.
Presentatie vrijdag 12 februari
De teams krijgen een week om hun concepten uit te werken. Op vrijdag
12 februari vanaf 13.00 uur presenteren de studenten in de vorm van
een `pitch' de resultaten aan de jury en alle geĂŻnteresseerde
bedrijven uit de regio Twente. Locatie is het nieuwe Epy Drost gebouw
van Saxion aan de Van Galenstraat.
Meer informatie over de Media Battle is te vinden op
mediabattle.ning.com.