Saxion Hogescholen
BR>

wo 03 februari 2010

Saxion studenten voeren Media Battle voor beste reclamecampagne

Studenten van de Academie Toegepaste Kunst & Techniek van Saxion en journalistiek studenten van de Hogeschool Utrecht werken van maandag 8 tot en met vrijdag 12 februari samen in een bijzondere 'Media Battle'.

Tijdens deze wedstrijd krijgen verschillende studententeams een week de tijd om de beste crossmediale campagne te bedenken voor actuele communicatievraagstukken van bedrijven uit de regio. Tijdens de eindpresentatie op vrijdag worden de winnaars gekozen.

Met een sterk toenemend aantal nieuwe communicatie kanalen als internet, mobiele telefonie, games, digitale televisie, podcasting en narrowcasting is het voor de ondernemer steeds moeilijker om aandacht te krijgen voor een product of dienst. Naast kennis van media is veel creativiteit nodig om een specifieke doelgroep op het juiste moment en via het goede kanaal te informeren.

De deelnemende bedrijven krijgen tijdens de Media Battle de kans om gebruik te maken van de expertise van hbo-studenten die kennis hebben van deze nieuwe communicatietechnieken. De bedrijven die meedoen aan de Media Battle zijn: Brandweer Enschede, Uitvaartcentrum Vredehof, Stichting regiobranding Twente, Smart Creation en C4Real.

Presentatie vrijdag 12 februari

De teams krijgen een week om hun concepten uit te werken. Op vrijdag 12 februari vanaf 13.00 uur presenteren de studenten in de vorm van een `pitch' de resultaten aan de jury en alle geĂŻnteresseerde bedrijven uit de regio Twente. Locatie is het nieuwe Epy Drost gebouw van Saxion aan de Van Galenstraat.

Meer informatie over de Media Battle is te vinden op mediabattle.ning.com.