PERSBERICHT
Obvion biedt hypotheek die meebeweegt met veranderingen in het leven
Reclamecampagne laat de consument zien dat een hypotheek rekening moet houden met de toekomst Heerlen, 12 februari 2010 - Obvion wil consumenten er bewust van maken dat een hypotheek berekend moet zijn op positieve en negatieve veranderingen die bij het leven horen: voor het eerst samenwonen, gezinsuitbreiding, pensioen, maar ook echtscheiding en werkeloosheid. Daarom lanceert de hypotheekverstrekker per 15 februari de campagne 'Obvion, de hypotheek voor al je levens'.
Obvion wil de consument anders laten kijken naar het afsluiten van een hypotheek. Een hypotheek schaf je immers niet aan voor de korte termijn, maar is een investering die je doet voor een groot deel van je leven. En gedurende je leven verandert er nogal eens wat. Daarom is het van belang bij het afsluiten van een hypotheek niet naar de scherpste prijs op dat moment te kijken. Want goedkoop is vaak duurkoop, getuige de hypotheekcrisis. In plaats daarvan zou de consument, samen met de tussenpersoon en hypotheekverstrekker, bij voorbaat moeten nadenken over zijn toekomstplannen: komt er gezinsuitbreiding; nemen inkomsten toe of juist af; ligt er een verbouwing in het verschiet; hoe is het pensioen geregeld; en wat als er onverhoopt iets gebeurt met je partner of jezelf?
Rekening houden met de toekomst
Allemaal relevante vragen die Obvion graag besproken ziet in het adviesgesprek tussen de tussenpersoon en de klant, voordat er een hypotheek wordt afgesloten. De antwoorden op deze vragen zijn namelijk bepalend voor het afsluiten van de hypotheek in termen van looptijd, vaste of variabele rente of bijvoorbeeld het inbouwen van financiële ruimte voor een toekomstige verbouwing. Uiteindelijk is het doel dat de klant en zijn adviseur samen tot een hypotheek komen die zo goed mogelijk inspeelt op wat de toekomst gaat brengen. Dat verklaart ook de boodschap 'de hypotheek voor al je levens'. Daarnaast wil de hypotheekverstrekker haar klant gedurende het doormaken van de verschillende fases in zijn leven blijven bijstaan. Door een financiering te bieden die zogezegd 'mee kan bewegen' met de veranderingen die zich aandienen. Met als doel de klant financieel onbezorgd te laten wonen gedurende de looptijd van zijn hypotheek. Dit kan door het bieden van veel flexibiliteit in zowel hypotheekvorm als renteperiodes. Maar ook met services zoals de BudgetPlanner die uitkomst kan bieden als het de klant even tegenzit. De campagne van Obvion is te zien op TV (sponsoring van de RTL-4 klok), te horen op vier radiostations (Q-music, Radio 538, 3FM en Radio2) en is ook volop online zichtbaar.
Over Obvion
Obvion (
NOOT VOOR DE REDACTIE EN