Ingezonden persbericht


PERSAANKONDIGING
Leidschendam, 4 februari 2010

Nationale Parkeertest 2010

12 februari aanstaande presenteert Detailhandel Nederland de Nationale Parkeertest 2010. Elk jaar wordt de `Beste Parkeergarage van Nederland' bekend gemaakt. Detailhandel Nederland onderzoekt sinds 2005 elk jaar parkeergelegenheden in Nederland. In 2005 is begonnen met 32 parkeergarages in 20 steden. Voor de Nationale Parkeertest 2010 zijn 75 parkeergarages in 24 steden bezocht.

Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de consumenten met de auto naar het winkelgebied gaat. Het parkeerbeleid is daarmee het visitekaartje van een winkelgebied. Daarom moet het parkeren betaalbaar zijn, maar ook veilig en goed verzorgd. Parkeren wordt te weinig gezien als belangrijke economische factor voor een vitale stad en teveel als een middel om geld te genereren voor parkeerexploitanten en gemeenten.

Ook dit jaar blijkt dat er veel mis is in de parkeergarages. De onderzoekers constateerden onder andere dat het vaak stinkt en dat er in veel garages zwerfvuil ligt.



Ingezonden persbericht