TargetMedia opent mobiel betalen voor het grote publiek
HUIZEN, 20100211 -- TargetMedia, een vooraanstaande speler op het gebied van online betalingen lanceert vandaag een nieuw betaalmiddel voor mobiele internet sites: Mobile Content Billing. Met deze nieuwe betaalvorm kunnen consumenten eenvoudig kleine bedragen afrekenen op het mobiele internet. Bijvoorbeeld voor het opvragen van nieuws, betalen voor datingsites, donaties, betalen van parkeergeld via de mobiele telefoon, etc. Al deze betalingen worden verrekend via de mobiele telefoonrekening.
De techniek van Mobile Content Billing wordt al enige tijd gebruikt op de portalen van de mobiele operators. Wat nieuw is, is dat het nu ook voor startende en kleine mobiele website ontwikkelaars mogelijk is om een betaalsysteem te koppelen aan hun diensten.
Dat consumenten bereid zijn kleine bedragen te betalen voor leuke toepassingen blijkt uit het succes van de vele appstores. Betalen via de telefoonrekening heeft een nog groter potentieel omdat consumenten hiervoor geen creditcard hoeven te hebben. Voorspellingen van onderzoeksbureaus geven bovendien zeer optimistische prognoses af over het mobiele internet. Alle signalen wijzen erop dat 2010 het jaar van de doorbraak voor het mobiele internet wordt en dat qua gebruiksaantal het mobiele internet binnen enkele jaren groter zal worden dan het vaste internet.
"Door Mobile Content Billing neer te zetten als oplossing die geen investering of maandelijkse kosten voor de ontwikkelaars met zich meebrengt hopen we deze groep het missende puzzelstukje in hun business model aan te dragen. Innovatieve producten en diensten zullen ontstaan zodra een grote groep creatievelingen aan de slag kan, en we naast de Web 2.0 een Wap 2.0 revolutie zullen gaan meemaken", aldus Erwin van den Boom, C.E.O. van TargetMedia.
TargetMedia zette eerder op een vergelijkbare wijze een open betaalplatform in de markt voor betalingen via onder meer 0900-nummers, betaalde SMS en iDEAL. Deze betaalproducten worden in totaal in 10 landen aangeboden. Deze diensten waren in 2009 goed voor een omzet van 23 miljoen euro, hetgeen een stijging inhoudt van 15% t.o.v. 2008.
TargetMedia