Maxeda start Strategische Heroriëntatie van Fashion Groep
Amsterdam, 11 februari 2010
Maxeda B.V. ("Maxeda") kondigt aan dat de Raad van Bestuur en de Raad van
Commissarissen het besluit hebben genomen tot het in gang zetten van een
strategische heroriëntatie van haar Fashion Groep bestaande uit V&D (inclusief
La Place), de Bijenkorf, Hunkemöller en M&S Mode. Maxeda heeft het voornemen
om JPMorgan en ING aan te stellen om een breed onderzoek uit te voeren naar alle
strategische opties voor haar sterke en succesvolle fashion winkelketens. De
heroriëntatie heeft als doel om de opties te onderzoeken waarmee het toekomstig
potentieel van de fashion winkelketens het beste kan worden gefaciliteerd. De
heroriëntatie zou kunnen leiden tot de verkoop van Maxeda's fashion winkelketens.
Het is de verwachting dat de strategische heroriëntatie voor het einde van het jaar
wordt afgerond.
Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter van Maxeda: "Onze strategie is gericht op het
creëren van retailmarktleiders van elk van onze winkelketens. Al onze fashion
winkelketens hebben sterke marktposities bereikt en hebben een goede financiële
performance laten zien tijdens de economische recessie, hetgeen het resultaat is
van een op de lange termijn gerichte groeistrategie. Al onze winkelketens hebben
ervaren managementteams, een sterk track record en een heldere strategie. We zijn
er dan ook van overtuigd dat onze fashion winkelketens nu klaar zijn voor de
volgende stap in hun ontwikkeling. Maxeda zal rekening houden met al haar
belanghebbenden en op basis daarvan bepalen wat de beste mogelijkheden zijn om
de groeistrategie van haar fashion winkelketens te faciliteren."
Indien daar aanleiding toe is, volgt nadere informatie.
Opmerking voor de redactie.
Maxeda