Ingezonden persbericht
PERSBERICHT - 11 februari 2010
Boost maakt einde aan dataverzamelingsdrama's
Connectiviteit en invoersnelheid geen obstakel meer bij mobiel data verzamelen; hoge leadconversie van 14%
Boost gaat het verzamelen van consumentendata op locatie op een nieuwe manier aanpakken. Problemen met connectiviteit, grote, logge apparaten en trage invoer zijn daarmee verleden tijd. Boost Mobile Data Capturing is een complete en betrouwbare oplossing waarbij Boost hardware, enquêtesoftware en medewerkers aanlevert. Zo kunnen organisaties snel en efficiënt gegevens verzamelen over hun doelgroep en grote aantallen leads genereren. Bovendien ligt de leadconversie een stuk hoger dan bij direct marketing.
Een pilotproject laat goede resultaten zien voor Boost Mobile Data Capturing. Acht promotiemedewerkers gingen tijdens een evenement op pad met ieder een apparaatje. Dat leverde 1600 ingevulde enquêtes op. Nabellen zorgde een maand na het evenement voor een conversie van 14 procent, flink hoger dan de standaard conversie bij direct marketing.
De Boost Mobile Data Capturing-apparaten kunnen gegevens versturen via alle mobiele netwerken, maar zijn ook offline te gebruiken. Doordat ze gegevens tijdelijk beveiligd opslaan en verzenden op een moment dat de verbinding goed is, gaat geen tijd verloren. Dat is een veel voorkomend probleem bij enquêteren op drukke plaatsen of binnenshuis. Als de gegevens zijn aangekomen in de centrale database, zijn ze direct inzichtelijk en is het mogelijk ze op te volgen. Daarnaast zijn de devices klein en handzaam, dus gemakkelijk mee te nemen, en voorzien van een toetsenbord voor snelle invoer. Extra batterypacks zorgen ervoor dat de lege accu's geen obstakel meer vormen.
De oplossing is op maat te maken voor iedere klant. Doordat het mogelijk is om een koppeling met mobiele printers te maken, kan Boost direct een kortingscoupon of ander formulier aanbieden. Ook andere leuke extra's zijn mogelijk, zoals het ter plekke nemen van foto's van ondervraagden.
'Mobile Data Capturing past perfect in onze visie op meetbare marketing', zegt Otto Uijttewaal, directeur van Boost. 'Resultaten zijn direct in te zien en op te volgen, al tijdens de actiedag zelf. Met deze nieuwe oplossing bieden we bovendien een flexibel concept waarmee de huidige problemen van mobiele dataverzameling echt tot het verleden behoren. Ik ben er erg trots op dat we innovatie en praktische toepasbaarheid hebben kunnen combineren in dit product.'
Mobile Data Capturing is direct beschikbaar.
Noot voor de redactie,