Ingezonden persbericht


Persbericht

Amersfoort, 12 januari 2010

Merklunch voert ondernemers met ambitie

Amersfoort - Bij 'een sterk merk', denken mensen meestal aan bekende namen als Apple, Google of bijvoorbeeld de Rabobank; grote organisaties met enorme campagnebudgetten. Daarbij gaan ze voorbij aan het feit dat elk sterk merk ooit begon tussen de oren van één man of vrouw. Ook bedrijven of organisaties die nu klein zijn kúnnen uitgroeien tot sterke merken. Voor alle directeuren en ondernemers die benieuwd zijn hoe ze dat voor elkaar krijgen, introduceert adviesbureau Idity uit Amersfoort de merklunch. Donderdag 11 februari is de eerste bijeenkomst. Via www.idity.nl kunnen belangstellenden zich opgeven.

"Bij 'branding' - het maken van sterke merken - denken ondernemers vaak aan grote bedrijven met dito budgetten voor kostbare campagnes. Wij stellen dat branding juist van vitaal belang is voor kleinere ondernemingen die groot willen worden. Juist omdat ze geen mega-budgetten hebben, moet álles wat ze doen bijdragen aan het vergroten van de merkwaarde", stellen Rob Bosveld en Bart van der Griendt, oprichters van Idity. De ervaring leert dat veel ondernemingen en organisaties niet duidelijk hebben wat de essentie van hun merk is. Er zijn allerlei signalen die daarop duiden. "Eindeloze discussies in het management over bijvoorbeeld de website of een brochure. Je kunt het ook merken aan personeel dat moeite heeft om uit te leggen waar de organisatie voor staat of aan het feit dat een organisatie moeite heeft het juiste personeel aan te trekken." Daardoor is het ook heel lastig om alles wat de organisatie doet af te stemmen op de merkbeleving. "Tijdens de merklunch gaan we in op de vraag 'hoe wordt je een sterk merk' en gaan we met maximaal vier deelnemers per keer in gesprek over de kracht van hun eigen merk", legt Bosveld uit. In het najaar van 2009 hield Idity een aantal merklunch-trials. "Wat we terug horen van de deelnemers is dat ze geïnspireerd worden en even kunnen uitstijgen boven hun dagelijkse drukte, het geeft ze nieuwe perspectieven", aldus Bosveld en Van der Griendt. Meer informatie over Idity en de merklunch is te vinden op www.idity.nl, belangstellenden kunnen zich daar ook inschrijven.

Over Idity:
Adviesbureau Idity maakt merken van morgen. Het bureau richt zich op ondernemingen en organisaties met de ambitie om uit te groeien van 'gewone merken' naar 'sterke merken'. Daartoe biedt Idity advies, begeleiding en praktische uitvoering in merklunches, merkclinics en merktrajecten.