Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Campagne speelt in op veelzijdige karakter van Holland
11 feb - Onder de noemer `Just be. In Holland.' start het Nederlands
Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), samen met KLM, een
marketingcampagne op de Noord-Amerikaanse markt. Doel van de campagne
is Amerikanen de veelzijdigheid van Holland te laten zien. Dat geldt
voor zowel Amerikanen die Europa voor het eerst bezoeken, als ook
`herhaalbezoekers'. De campagne loopt van 4 tot en met 28 februari
2010.
Veelzijdig Holland
Met deze campagne wordt ingespeeld op het veelzijdige karakter van
Holland. Nederland is dé plek om je te verwonderen, te ontspannen en
gewoon jezelf te zijn. Conrad van Tiggelen, vestigingsmanager NBTC
Noord-Amerika, verwacht veel van deze campagne: "Het vat goed samen
wat Amerikanen die in Nederland zijn geweest, al weten. Namelijk dat
Nederland een plek is waar je echt jezelf kunt zijn en veel
authentieke en moderne ervaringen kunt beleven. Ongeacht of je nu
houdt van kunst, (horti)cultuur, design, mode of architectuur."
Potentiële bezoekers worden door middel van een serie prijsvragen op
de website getest over hun kennis van Nederland. "Elke week wordt de
aandacht gevestigd op een ander aspect van Nederland. Zo wordt rondom
Valentijnsdag Amsterdam Diamantstad gepromoot en op woensdag 17
februari staan de klassieke podiumkunsten centraal als het
koperensemble van het Koninklijk Concertgebouworkest een kort optreden
geeft op Grand Central Station," aldus Van Tiggelen.
Een stukje Nederland in New York
De campagne start in New York met speciaal gedecoreerde metrotreinen.
De coupés van de metro worden -zowel aan de binnen- als aan de
buitenkant- voorzien van typisch Nederlandse culturele, klassieke en
moderne beelden en bieden zo de mogelijkheid om `naar Nederland' te
reizen. Daarnaast wordt deze multimediacampagne ondersteund door een
micro-site (www.justbeinholland.com). Bovendien wordt er extra
aandacht voor Holland gegenereerd door promotieteams, een
advertentiecampagne in de New York Times en via de platforms Twitter
en Facebook.