Vredestein NV
Vredestein campagne deel 2: Strooizout is op, óók in Duitsland

Vredestein benut wederom de actualiteit. Na een file van 560 kilometer gisteravond en de door de ANWB voorspelde piek in het verkeer door de wintersportdrukte komend weekend, verlengt Vredestein haar campagne en wordt deze zelfs uitgebreid. Gedurende de komende dagen zal crossmediaal de boodschap "Strooizout is op, óók in Duitsland!!" worden gecommuniceerd.

Aandacht vragen

Bandi Vaczi, Manager Marketing Communicatie: "Na de vele positieve reacties van afgelopen week naar aanleiding van onze "Strooizout is op, Vredestein winterbanden niet!"- campagne", lijkt dit vervolg bijna op egostrelerij. Niets is echter minder waar. Wij proberen maximaal gebruik te maken van de attentie die er momenteel is. Komend weekend verwacht de ANWB weer een topdrukte richting de wintersportgebieden. Uiteraard zijn al heel veel mensen op de hoogte van de winterbandenplicht in Duitsland, dit valt echter onder een bredere regelgeving die voorschrijft de auto voor winterse omstandigheden uit te rusten. Gebeurt dat niet of onvolledig, dan betekent dat gedeelde aansprakelijkheid bij een ongeluk en daarbovenop een boete. De auto dient namelijk niet alleen te zijn uitgerust met winterbanden, maar ook met voldoende antivries in de ruitenwisservloeistof. Wij raden automobilisten ook aan om voldoende water, eten, een extra jerrycan brandstof en warme dekens mee te nemen. Er worden lange files verwacht en door het opraken van de strooizout in Duitsland is het niet verstandig om bij file van de snelwegen af te wijken."

Websites, promotieteam en viral filmpjes

Het vervolg van de campagne krijgt gestalte door een uitbreiding van bannering op prominente websites zoals Routenet.nl en Hyves.nl en er wordt een promotieteam bij het drukbezochte BP tankstation de Lucht ingezet, aan de A2 op de route naar het zuiden. Dit promoteam zorgt voor warme chocolademelk, ijskrabbers en Vredestein sleetjes voor kinderen. Op YouTube zal naast de grappige viral van het eerste deel van de campagne, nu een informatieve film te zien zijn, waarin de voordelen van winterbanden ten opzichte van zomerbanden worden toegelicht.

Testwinnaar

Vredestein heeft als marktleider in Nederland een goede naam hoog te houden als het gaat om winterbanden. Onlangs is de Vredestein Snowtrac 3 voor de tweede keer uitgeroepen tot testwinnaar in de belangrijkste winterbandentest in Europa, georganiseerd door de Duitse ADAC, het Zwitserse Touring Club Schweiz en het Oostenrijke ÖAMTC in samenwerking met de ANWB. Deze instanties zijn toonaangevend in hun eigen land én over de grens. De winterbandentest die zij organiseren is daarom ieder jaar een zeer prestigieuze aangelegenheid. De Vredestein Snowtrac 3 werd samen met 20 andere winterbanden van concurrenten aan diverse testen onderworpen en kwam als beste naar voren! De Snowtrac 3 verdiende hiermee het predikaat "zeer aanbevolen" ("sehr empfehlenswert").

Een paar citaten uit de test over Snowtrac 3:

"Het beste resultaat op sneeuw en ijs"

"Zeer goed op alle relevante veiligheidsaspecten"

"Zeer zuinig op het gebied van brandstofverbruik"

Noot voor de redactie,

Vredestein NV