Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Samen shoppen bij Direct Design 10 februari 2010 - Direct Design laat als eerste online design meubelwinkel haar bezoekers samen winkelen. Na het bekende `tell a friend' (bij Direct Design `verstuur naar vriend') gaat Direct Design een stapje verder met `Samen shoppen'. De nieuwe interactieve vorm om met vrienden en familie meubels te bekijken, reviews te bespreken, in te zoomen op producten en vooral snel en gemakkelijk elkaars mening te horen over het product.

Vernieuwingen
"Naast organisatie en product vernieuwingen vinden we het belangrijk in te blijven spelen op de ontwikkelingen in de markt op het gebied van product sharing. Wij zien dat onze bezoekers bij het uitzoeken van meubels graag de mening van een vriend of familielid horen, of dit nu in de showroom is of online. Met samen shoppen kan een bezoeker op www.directdesign.nl nog makkelijker een product aan een bekende laten zien en samen discussiëren over het product via de chat functie. Samen shoppen, mogelijk gemaakt door Chatventure, gaat hiermee een stap verder in product sharing, we zijn benieuwd hoe onze bezoekers er de komende tijd op gaan reageren" aldus De Haas.

Eenvoudig
Samen online shoppen is heel eenvoudig. Bij iedere productpagina op www.directdesign.nl staat een knop `Samen shoppen'. Via deze knop kan onze bezoeker contact leggen met bekenden die de beschikking hebben over een account van Windows Live Messenger. Net als bij chatten in Messenger, klik je op de persoon waarmee je in contact wilt treden en waar je snel een mening van wilt hebben over je gewenste meubelstuk. Het contact krijgt vervolgens een uitnodiging en na acceptatie kan in de social shopping omgeving de producten samen bekeken en besproken worden. Op de ene helft van het scherm is het product te zien en op de andere helft staat de bekende chat functionaliteit.

Tool
`Samen shoppen' wordt mogelijk gemaakt met de Joint Product eXperience (JPX) van Chatventure. "Gebruikers kunnen hun aankopen samen beleven, bekijken, bespreken en overwegen," aldus Laurens Bushoff, algemeen directeur van Chatventure. "Naast een intensieve gezamenlijke product ervaring leidt JPX tot meer snelheid in het aankoopproces doordat consumenten live contact met elkaar kunnen zoeken. JPX stimuleert daarmee de conversie voor webshops. Doordat gebruikers elkaar opzoeken en benaderen in hun behoefte om te delen, vindt er tevens een Word of Mouth effect plaats. Gebruikers trekken elkaar naar de winkel en daarmee wordt de koper al snel ook een verkoper". JPX is vooralsnog alleen te gebruiken met Windows Live Messenger, maar binnenkort ook met andere social networks.




Over Direct Design

Voor meer informatie over Direct Design zie: http://www.directdesign.nl/over-direct-design/ .

Over Chatventure
Voor meer informatie over de Joint Product eXperience zie: http://www.chatventure.nl/