Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Samen shoppen bij Direct Design
10 februari 2010 - Direct Design laat als eerste online design meubelwinkel haar bezoekers
samen winkelen. Na het bekende `tell a friend' (bij Direct Design `verstuur naar vriend') gaat
Direct Design een stapje verder met `Samen shoppen'. De nieuwe interactieve vorm om met
vrienden en familie meubels te bekijken, reviews te bespreken, in te zoomen op producten en
vooral snel en gemakkelijk elkaars mening te horen over het product.
Vernieuwingen
"Naast organisatie en product vernieuwingen vinden we het belangrijk in te blijven spelen op de
ontwikkelingen in de markt op het gebied van product sharing. Wij zien dat onze bezoekers bij het
uitzoeken van meubels graag de mening van een vriend of familielid horen, of dit nu in de showroom
is of online. Met samen shoppen kan een bezoeker op www.directdesign.nl nog makkelijker een
product aan een bekende laten zien en samen discussiëren over het product via de chat functie.
Samen shoppen, mogelijk gemaakt door Chatventure, gaat hiermee een stap verder in product
sharing, we zijn benieuwd hoe onze bezoekers er de komende tijd op gaan reageren" aldus De Haas.
Eenvoudig
Samen online shoppen is heel eenvoudig. Bij iedere productpagina op www.directdesign.nl staat een
knop `Samen shoppen'. Via deze knop kan onze bezoeker contact leggen met bekenden die de
beschikking hebben over een account van Windows Live Messenger. Net als bij chatten in
Messenger, klik je op de persoon waarmee je in contact wilt treden en waar je snel een mening van
wilt hebben over je gewenste meubelstuk. Het contact krijgt vervolgens een uitnodiging en na
acceptatie kan in de social shopping omgeving de producten samen bekeken en besproken worden.
Op de ene helft van het scherm is het product te zien en op de andere helft staat de bekende chat
functionaliteit.
Tool
`Samen shoppen' wordt mogelijk gemaakt met de Joint Product eXperience (JPX) van Chatventure.
"Gebruikers kunnen hun aankopen samen beleven, bekijken, bespreken en overwegen," aldus
Laurens Bushoff, algemeen directeur van Chatventure. "Naast een intensieve gezamenlijke product
ervaring leidt JPX tot meer snelheid in het aankoopproces doordat consumenten live contact met
elkaar kunnen zoeken. JPX stimuleert daarmee de conversie voor webshops. Doordat gebruikers
elkaar opzoeken en benaderen in hun behoefte om te delen, vindt er tevens een Word of Mouth effect
plaats. Gebruikers trekken elkaar naar de winkel en daarmee wordt de koper al snel ook een
verkoper". JPX is vooralsnog alleen te gebruiken met Windows Live Messenger, maar binnenkort ook
met andere social networks.
Over Direct Design
Voor meer informatie over Direct Design zie: http://www.directdesign.nl/over-direct-design/ .
Over Chatventure
Voor meer informatie over de Joint Product eXperience zie: http://www.chatventure.nl/