Ingezonden persbericht


Thule Towing Systems kijkt terug op positief 2009

Omzet stabiel in lastige economische omstandigheden

Staphorst, 10 februari 2010 - Thule Towing Systems, onderdeel van de Thule Group en Europees marktleider op het gebied van trekhaken voor personenwagens, maakt haar omzetcijfers bekend en kijkt terug op haar eerste jaar verkoop 100% onder het Thule merk.

Positieve balans
Met het afsluiten van 2009 heeft het bedrijf ook haar eerste jaar onder de naam Thule afgerond. Tijdens een economisch uitdagende periode heeft Thule Towing Systems goed stand gehouden: de omzet voor 2009 is weliswaar gedaald tot ca. 110 miljoen euro (ca. 10% minder dan het voorgaande jaar), maar gezien de marktontwikkelingen is dit een zeer sterke prestatie. Het marktaandeel is in een aantal markten toegenomen en bedraagt in Europa nu ca. 30%. De grootste terugval zat in de leveringen aan de automobielindustrie wat Thule Towing Systems heeft weten te compenseren door zich meer op de aftermarket te richten. Deze strategie heeft zijn vruchten afgeworpen in 2009, zeker omdat de rol van de aftermarket de tweede helft van het jaar aanzienlijk is gegroeid.

Gerrit de Graaf, Business Area President Towing Systems Europe/Asia bij Thule Towing Systems, verklaart: "Een sterk merk zoals Thule heeft een grote aantrekkingskracht, zowel voor de retailers en garages als voor de eindgebruikers, wat in moeilijke tijden een stevig handvat biedt. 2010 zal net als 2009 een uitdagend jaar worden. Wij zijn er als bedrijf meer dan klaar voor en zullen in de loop van het jaar nieuwe producten en serviceconcepten lanceren om onze leidende positie op de markt te handhaven."

Brink International B.V. wordt Thule Towing Systems B.V. Thule Towing Systems maakt sinds 2006 deel uit van het Thule concern. Voorheen Brink International B.V., heeft de integratie van de trekhakenfabrikant zich in meerdere etappes voltrokken. Na een overgangsfase als Thule-Brink hebben alle trekhaken sinds eind 2008 het logo van Thule gekregen.




Ingezonden persbericht