Ingezonden persbericht


Persbericht

Nederlandse marktleider inmiddels actief in 4 belangrijke Europese markten WebAds Interactive Advertising breidt uit naar Spanje

Amsterdam/Madrid, 10 februari 2010 - WebAds Interactive Advertising, al twaalf jaar de grootste exploitant in online advertising in Nederland, breidt uit naar Spanje met de opening van een kantoor in Madrid. Daarmee is WebAds aanwezig in vier belangrijke Europese markten: Spanje (Madrid), Groot-Brittannië (Londen), Italië (Milaan) en Nederland (Amsterdam). Hier is ook het Europese hoofdkantoor gevestigd. Dit kantoor (WebAds EU) bedient pan-Europese adverteerders en voorziet de lokale WebAds kantoren van belangrijke centrale tools en diensten. De stap op de Spaanse markt past in de ambitie van WebAds om een van de grootste onafhankelijke online exploitanten van Europa te worden.

Daan Onland, International Sales Director van WebAds: "Na onze uitbreiding naar Italië en Groot-Brittannië keken we al geruime tijd naar Spanje. De Spaanse markt biedt goede groeikansen door de relatief beperkte breedbandpenetratie en het feit dat adverteerders nog niet volledig doordrongen zijn van de mogelijkheden van online advertising. Wij bieden topuitgevers in hun marktsegment volledige ondersteuning bij hun online sales en marketing. Met deze aanpak bieden we duidelijke toegevoegde waarde in de Spaanse markt. De sleutel voor het succes van onze roll out in Europa is ons sterke backoffice dat onze lokale kantoren kan voorzien van alle relevante tools en diensten, een uitgebreid kennisnetwerk over effectieve campagnes gecombineerd met ervaren lokale specialisten die hun markt als geen ander kennen.

WebAds is niet zomaar een standaard advertentienetwerk. Aan de basis van onze filosofie ligt onze dedicated sales aanpak, waarbij wij ons verplaatsen in de uitgever en ons netwerk van premium sites op exclusieve basis representeren. Juist door te opereren als uitgever, zijn we altijd in staat om adverteerders toegevoegde waarde te bieden in de vorm van hulp en scherpe adviezen. Met zeer ruime kennis en ervaring over wat werkt op het web, werkt WebAds samen met een groot aantal uitgevers om adverteerders creatieve en effectieve oplossingen te bieden op het gebied van display advertising, sponsorships, email, video en mobiel."

WebAds is in 1997 opgericht in Amsterdam en was het eerste online advertentienetwerk van Nederland. Sindsdien heeft WebAds haar vleugels steeds verder uitgespreid in Europa. Eerst werd een kantoor geopend in Milaan en enkele jaren later volgde een kantoor in Londen. Daarmee is WebAds nadrukkelijk aanwezig in deze belangrijke markten en biedt WebAds bovendien een interessant aanbod voor adverteerders die in verschillende Europese landen willen adverteren. Inmiddels heeft WebAds in Europa een team van ruim 60 ervaren specialisten.

WebAds bedient inmiddels een groot aantal internationale adverteerders, onder wie Puma, WebEx, Google, Nokia, Casio, TomTom, IG Index, CMC Markets, Adobe, Mitsubishi en Sony.

WebAds in Nederland
WebAds verkoopt als media exploitant advertentieruimte namens ruim 130 kwalitatieve sites op internet en op de mobiele telefoon. Uitgevers en sites waarvoor WebAds de advertentieverkoop verzorgt zijn o.a. MTV, TMF, De Pers, LinkedIn, IEX, Voetbal International (VI), ZDnet, Mama&Zo en Blog.nl. Met dit brede netwerk aan sites bereikt het bedrijf maandelijks 6,5 miljoen Nederlanders en biedt daarmee één loket aan adverteerders, media- en reclamebureaus om hun reclamecampagnes effectief in te zetten. Internet en de mobiele telefoon zijn niet meer uit het leven van de consument weg te denken en kunnen dan ook niet ontbreken in de mediamix van de adverteerder. In de 12 jaar van het bestaan van WebAds is veel kennis en ervaring opgebouwd over wat wel en wat niet werkt op internet. WebAds steekt bewust veel tijd in de ontwikkeling van nieuwe advertentievormen en onderzoek. Hierdoor weet WebAds exact waar, wanneer en hoe doelgroepen het beste te bereiken zijn. Door de mogelijkheden en effecten van online media inzichtelijk te maken, wordt interactive advertising vergelijkbaar met traditionele media. WebAds heeft vestigingen in Amsterdam, Londen, Milaan en Madrid. Meer informatie op www.webads.nl of www.webads.eu.