Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 10 februari 2010

Trouw gunt content tweede leven door nieuw verdienmodel

De meest interessante artikelen en columns uit Trouw samengevoegd in een boekje. Dat is Printing on Demand. Het dagblad experimenteert sinds kort met deze nieuwe, innovatieve service voor haar lezer. Door het hergebruiken van content wordt ook nog eens waarde gecreëerd.

"Trouw biedt zo waardevolle content een tweede leven", zegt Willem Schoonen, hoofdredacteur van Trouw. "We krijgen vaak de vraag van lezers naar een bundeling van bijvoorbeeld verhalen van onze columnisten. Met Printing on Demand is dat eenvoudig en tegen een acceptabele prijs voor de lezer te realiseren. Voor Trouw is het interessant omdat wij geen voorraden hoeven bij te houden en zodoende weinig risico lopen."

Trouw lanceerde deze service met een schrijfwedstrijd in het kader van Gedichtendag op de website. Bezoekers maakten voor Gedichtendag een gedichtenkaart van Nederland. Ruim tweeduizend streekgedichten werden op Google Maps geplaatst en lezers konden op hun favoriete gedicht stemmen. De daaruit voortkomende top 100 is sinds begin februari gebundeld te bestellen op www.trouw.nl/printboek, evenals alle andere inzendingen die per regio samengevoegd zijn.

Op dit moment zijn alleen nog door Trouw gebundelde boekjes te bestellen. Op termijn wil het dagblad de lezer ook de mogelijkheid bieden zelf boekjes samen te stellen.

Trouw is het multimediale platform voor mensen met idealen. Met de speerpunten Onderwijs & Opvoeding (trouw.nl/onderwijs), Natuur en Milieu (trouw.nl/groen) en Levensbeschouwing (trouw.nl/rf) weet Trouw de betrokken burger aan zich te binden. Deze platforms weten op creatieve wijze bewuste consumenten te boeien en te enthousiasmeren. Voorbeelden hiervan zijn de Calvijnfactor (trouw.nl/calvijn), de Grote Opvoedtest (trouw.nl/opvoedtest) of de Relitest (trouw.nl/relitest).

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht