PopCap viert het hele jaar de 10e verjaardag van Bejeweled(R), 50 miljoen keer verkocht
10/02/2010 15:11
PR Newswire
DUBLIN, February 10 /PRNewswire/ --
- De populairste puzzelgameserie van de 21e eeuw verkoopt nu sneller dan
ooit; de verjaardagsfestiviteiten brengen nieuwe versies, wedstrijden,
competities, enz.
PopCap Games, maker van enkele van de populairste videospelen ter wereld,
heeft vandaag aangekondigd dat het de 10e verjaardag van het vlaggenschip
Bejeweled(R) tooit met een 10 maanden lange viering die vandaag begint. In de
loop van 2010 zal PopCap nieuwe versies van Bejeweled introduceren, de
allereerste wedstrijd voor Bejeweled Blitz waar iedereen aan deel kan nemen
organiseren, en spannende promotionele activiteiten brengen, zoals de komende
wedstrijd "Show Your Bejeweled Love". PopCap heeft vandaag ook aangekondigd
dat Bejeweled nu meer dan 50 miljoen keer is verkocht, waardoor het in de top
tien van best verkochte videospelletjes aller tijden thuishoort - en het
bedrijf verkoopt nog steeds elke 4,3 seconden een kopie van Bejeweled.
"Bejeweled heeft duidelijk onze stoutste verwachtingen overtroffen," zei
Jason Kapalka, medebedenker van het spel en mede-oprichter en creatief hoofd
van PopCap. "Toen Brian Fiete, John Vechey en ik het spel tien jaar geleden
ontwierpen, hadden we er geen grootse ambities voor, of voor PopCap, en we
waren als bedrijf bezig te overleven toen de dot-com-industrie volledig
instortte. We hadden geen idee dat we een decennium later nog steeds versies
van Bejeweled zouden verkopen!"
Bejeweled, oorspronkelijk in het voorjaar van 2000 begonnen als "Diamond
Mine," heeft tien jaar later met meer dan 350 miljoen downloads tientallen
prijzen in de wacht gesleept, is gelokaliseerd voor publiek van over de hele
wereld,en is aangepast aan meer dan een dozijn verschillende platforms van
iPhone tot Xbox, en zelfs voor rugleuningschermen in vliegtuigen. De
populariteit van het spel is eigenlijk nog toegenomen, verkoopt nu met een
snelheid van één exemplaar per 4,3 seconden ergens ter wereld, en is onlangs
uitgeroepen tot de populairste puzzelgameserie van de eeuw door de Guinness
World Records 2010 Video Games Edition. PopCap en zijn distributiepartners
hebben onlangs bevestigd dat er meer dan 50 miljoen exemplaren van Bejeweled,
Bejeweled 2 en Bejeweled Twist zijn verkocht, maar de reikwijdte van het spel
gaat nog een stap verder. Dankzij de gratis online versies op het internet,
probeerversies, voorafgeïnstalleerde versies en demoschijfjes heeft sinds de
introductie naar schatting een half miljard mensen Bejeweled in een of andere
vorm gespeeld.
In de loop van dit kalenderjaar zal PopCap nieuwe afleveringen van
Bejeweled introduceren - inclusief een heel nieuwe manier om Bejeweled Blitz
te spelen, de 1 minuut durende sociale versie van het spel - en tal van
wedstrijden en promotiecampagnes organiseren voor consumenten van allerlei
pluimage. Een competitie om de beste spelers van Bejeweled Blitz te vinden en
te belonen - de eerste competitie ooit die rond een sociaal spel plaats zal
vinden - zal later dit voorjaar beginnen. De wedstrijd "Show Your Bejeweled
Love" die volgende maand van start gaat, zal fans van het spel stimuleren om
hun affiniteit voor de oorspronkelijke match-3-puzzelaar in diverse audio- en
videovormen te vieren. Er zijn geen kosten of verplichtingen aan verbonden om
mee te doen. Meer informatie is begin maart beschikbaar op www.bejeweled.com.
Over PopCap
PopCap Games (http://www.popcap.com) is de grootste
multi-platformleverancier van leuke, makkelijk te leren en boeiende
videospelletjes die aantrekkelijk zijn voor iedereen van 6 tot 106 jaar.
PopCap is gevestigd in Seattle, Washington, werd opgericht in 2000 en heeft
een wereldwijd personeelsbestand van meer dan 260 mensen in Seattle, San
Francisco, Chicago, Vancouver, BC, Dublin en Shanghai. De spelen zijn
wereldwijd meer dan 1 miljard keer door consumenten gedownload, en het
vlaggenschip, Bejeweled(R), is meer dan 50 miljoen keer voor alle platformen
samen verkocht. PopCap-spellen worden voortdurend geprezen door consumenten
en critici, en gespeeld op het web, sociale platforms, desktopcomputers, een
veelheid aan mobiele apparaten (mobiele telefoons, smartphones, PDA's,
pocket-pc's, iPod's, iPhone's enmeer), populaire gameconsoles (zoals Xbox
en DS) en entertainmentsystemen in vliegtuigen. PopCap is de enige
ontwikkelaar van zogenaamde "casual games" met een leidend marktaandeel in
alle grote verkoopkanalen, waaronder sociale platforms, webportalen, winkels,
mobiele telefoons, MP3-spelers en game-apparaten.
Het PopCap logo en alle andere handelsmerken die hier worden vermeld en
te vinden zijn op www.popcap.com/trademarks, zijn eigendom van PopCap Games,
Inc of zijn licentiegevers en kan in sommige landen een geregistreerd
handelsmerk zijn. Andere bedrijfs- of productnamen die hier worden gebruikt,
kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden
gebruikt ten behoeve van deze eigenaren.
PR-contactpersonen:
Internationaal:
Cathy Orr
corr@popcap.com
+353-1-646-8107
Julien Wera
jwera@popcap.com
+353-1-6468183
Ember Wardrop
ewardrop@popcap.com
+353-1-6468164
PR-contactpersonen: Internationaal: Cathy Orr, corr@popcap.com, +353-1-646-8107 ; Julien Wera, jwera@popcap.com, +353-1-6468183 ; Ember Wardrop, ewardrop@popcap.com, +353-1-6468164
-