2010: Perfecte Valentijnsdate is betrouwbaar en heeft humor
10/02/2010 10:28
Lexa.nl
Amsterdam, 10 februari 2010. Driekwart van de singles vindt Valentijnsdag maar een commercieel verzinsel. Dit blijkt uit het jaarlijkse Valentijnsonderzoek van datingsite Lexa.nl. Desondanks willen singles niet alleen blijven op deze meest romantische dag van het jaar. 33% van de vrouwelijke singles geeft aan vooral online op zoek te gaan naar een geschikte Valentijnsdate. Mannelijke singles zoeken hun Valentijnsdate bij voorkeur in het uitgaansleven. Singles vinden dat hun perfecte Valentijnsdate vooral betrouwbaarheid moet uitstralen, interesse moet tonen en humor moet hebben.
'Het is momenteel weer een drukte van belang op Lexa.nl. De meest romantische dag van het jaar komt er weer aan. Uit ons onderzoek in samenwerking met Maurice de Hond blijkt dat vrouwen vooral online op zoek gaan naar een geschikte date voor Valentijn. Wij zien dit zeker ook terug op onze site. Met een keuze uit ruim 800.000 mannelijke singles, moet er zeker een geschikte Valentijnsdate voor ze te vinden zijn', aldus Stefan van de Berg, Managing Director Lexa Nederland.
Anoniem Valentijnskaartje en romantisch diner favoriet
In vergelijking met het onderzoek van vorig jaar is de anonieme Valentijnskaart weer helemaal terug. De cadeautoppers van vorig jaar, bonbons en bloemen, scoren nog wel ,maar staan dit jaar lager op het cadeaulijstje. Een cadeau voor twee lijkt terrein te gaan winnen. De ballonvaart en een slipcursus worden genoemd als leukste gezamenlijke activiteit. Op Valentijnsdag zelf kiest echter ruim de helft van de singles nog steeds voor het romantische diner als gezamenlijke Valentijnsactiviteit, gevolgd door de citytrip. Het bioscoop- en concertbezoek lijkt op zijn retour. Vorig jaar nog waren zij nog een serieus alternatief voor het romantische diner.
Top 3 favoriete Valentijnsfilms
Uit het onderzoek bleek a
l dat het bioscoopbezoek op Valentijnsdag beduidend lager scoort. Daarentegen is 'de-lekker-tegen-elkaar-aan-op-de-bank-film' weer helemaal terug van weggeweest. Op plaats 1 in deze top 3 staat 'Love Actually', op plaats 2 'Notting Hill' en tenslotte op plaats 3 'Pretty Woman'. Single mannen kiezen niet alleen voor romantische films. Een kwart geeft aan de comedy 'The Hangover' graag op Valentijnsdag te willen zien.
Top 5 favoriete Valentijnsmuziek
Singles luisteren op Valentijnsdag het liefste naar het nummer 'Angels' van Robbie Williams. Verder kiest een kwart van de single vrouwen voor 'Alles is Liefde' van BLOF. Ook het nieuwste nummer van Michael Bublé, 'Haven't met you yet', doet het erg goed met bijna een kwart van de stemmen. James Blunt met 'You're Beautiful en tenslotte 'Een beetje verliefd' van Andre Hazes maken deze Valentijn top 5 compleet.
Vrouwen: Betrouwbaarheid, interesse en humor belangrijk voor date met Valentijn
De perfecte Valentijnsdate voor vrouwen is betrouwbaar, toont interesse en heeft humor. Op de vraag welk 'type' bekende Nederlandse mannen hieraan voldoen, kiest ruim de helft van de vrouwen voor Arie Boomsma. Hij komt over als iemand die veel interesse heeft en dat ook toont. GTST-ster Jan Kooijman wordt als betrouwbaar beschouwd en staat op een tweede plek. Als het gaat om de man met humor dan kiezen de single vrouwen voor cabaretier Jochem Meijer. Het knappe en avontuurlijke type is duidelijk op zijn retour. Winnaar van vorig jaar Chris Zeegers, is nu pas op plaats 4 terug te vinden. Ook het type 'player' heeft het zwaar in 2010. Stonden Xander de Buisonjé en Johnny de Mol nog op een gedeelde tweede plek, nu staan ze bijna onderaan de lijst.
Mannen: zelfstandig en sportief belangrijker dan uiterlijk
De single mannen hebben zo hun eigen voorkeur. Zij vinden vooral een vrouw aantrekkelijk die zelfstandig of sportief is. Ook het type 'girl next door' is favoriet. Bijna 30% van de mannen zet als bekende Nederlandse vrouw Carice van Houten op nummer één. Zij wordt gezien als het voorbeeld van een zelfstandige vrouw met pit. Fatima Moreiro de Melo volgt op plaatst twee, zij voldoet aan het sportieve type. Actrice Hanna Verboom maakt deze top 3 compleet. Single mannen zien haar als de ultieme 'girl next door'. Het uiterlijk blijft echter ook belangrijk, maar verliest wel terrein. Stond Yolanthe Cabau van Kasbergen vorig jaar nog op plek twee, dit jaar is ze op plek vier terug te vinden.
Einde persbericht
Onderzoek:
Dit onderzoek is uitgevoerd door Maurice de Hond, onder 500 singles, in opdracht van datingsite Lexa.nl.
Over LEXA.NL. In februari 2006 is Lexa.nl overgenomen door MEETIC en is hierdoor de grootste internationale datingsite in Europa. In Nederland schrijft elke minuut iemand zich in en inmiddels staan er ruim 1,6 miljoen singles bij Lexa.nl ingeschreven. Lexa.nl loopt voorop in kwaliteit en ontwikkeling en biedt naast een veilige date omgeving ook een moderne site met de nieuwste functionaliteiten. Uit een onderzoek van Reader's Digest onder 1.039 in Nederland blijkt dat Lexa.nl 'The most trusted brand 2009' is in de categorie 'Datingsites'.
About Meetic: Meetic manages two dating and matchmaking services, mainly around the meetic, Meetic Affinity, Lexa.nl and Lexamore.nl brands and markets two highly complementary economic models on the dating market, one based on internet use, the other on mobile phones. By acquiring the European activities of world leader Match.com in June 2009, Meetic has strengthened its first place on the continent. The group is currently established in 16 European countries, as well as in Latin America, and is available in 13 languages. From inception, the group has pursued a clear leadership strategy focusing on quality, innovative marketing and perfect technological expertise. Meetic works hard to optimise service quality and to satisfy every possible expectation of its European subscribers. In 2008, Meetic posted sales of 133.6 million euro and an EBIT of 12.5million euro.
http://www.lexa.nl