---
Consumptie biologische producten groeit
9-2-2010 | MVO
Dit is een breed gedragen conclusie tijdens het seminar van o.a.
levensmiddelen branche-organisaties en de Task Force Marktontwikkeling
Biologische Landbouw (MBL), waarbij de uitkomsten van een onderzoek
naar de light user van biologische producten bekend werden gemaakt.
Rabobank is convenant partner van de Task Force MBL.
In het onderzoek heeft bureau Blauw Research de belangrijkste
consumenten- en marktstudies van de afgelopen jaren gebundeld en
gecompleteerd met nieuw kwalitatief en kwantitatief onderzoek in
panels bij consumenten thuis, in de supermarkt en online.
Albert Heijn, Unox, Delhaize en LaPlace, vier voorlopers in de markt,
lieten op het seminar zien hoe zij succesvol de consument weten te
verleiden met hun groeiend assortiment biologische voeding. Theorie en
praktijk bleken opvallend goed in elkaars verlengde te liggen.
Voor meer informatie (persbericht)
* Eindrapport
---
Rabobank Nederland