Ingezonden persbericht
Persbericht
Rotterdams uitgaansmagazine NL10 bestaat 5 jaar
Gratis magazine niet meer weg te denken uit de stad
Rotterdam, januari 2010
NL10, het gratis uitgaansmagazine voor Rotterdam, bestaat dinsdag 9 februari vijf jaar. Vanaf 3 februari zal daarom overal in de stad - in de vertrouwde grijze displays - het jubileumnummer verkrijgbaar zijn.
Op 9 februari 2005 werd met een parachutesprong van de Rotterdamse hockeyster Fatima Moreira de Melo de eerste NL10 gelanceerd. Fatima sierde de eerste cover van NL10. Hierna zouden nog vele Rotterdamse persoonlijkheden volgen. Van Jules Deelder en Loes Luca tot horecagrootheid Chiel Jongejan.
NL10 was het eerste zusje van het Amsterdamse uitgaansmagazine NL20. Later zouden hier NL30 (Utrecht) en NL70 (Den Haag) aan worden toegevoegd. Dat begon onder de vleugels van uitgeverij PCM. Inmiddels heeft Boomerang Media de magazines overgenomen en een flinke facelift gegeven.
NL10 groeide de afgelopen vijf jaar uit van vrolijk stadsmagazine tot de uitgaansexpert die het nu is. Iedere twee weken brengt het magazine de uitgaansagenda met daarin de feestjes en voorstellingen waar de lezer ook echt heen wil. Aangevuld met party-, restaurant- en shoprecensies en reportages.
Jaarlijks publiceert NL10 het eigen uitgaansonderzoek waarin de situatie in het uitgaansleven in kaart wordt gebracht. Ook volgt NL10 de trends in de stad op de voet en brengt die op zijn eigen manier. NL10 testte de populaire Rotterdamse nachthap 'kapsalon', ging op zoek naar de beste verwarmde terrassen voor rokers en maakte een uitgebreide reportage van coffeeshop De Lachende Paus - onder andere hofleverancier van Jules Deelder - toen deze door aanscherping van gemeenteregels de deuren moest sluiten en zette een verkiezing op poten voor de stoerste vrouw van Rotterdam.
NL10 verschijnt twee keer per maand in een oplage van 45.000 exemplaren in supermarkten, horecagelegenheden en sportscholen.