Ingezonden persbericht



---


** PERSBERICHT **

ICT-dienstverlener Valid verlengt Managed
Services contract met SABIC in Europa.

Flexibel aanpassen aan veranderende behoeftes basis voor verdere samenwerking.

Eindhoven, 9 februari 2010 ­ Valid heeft haar bestaande Managed Services contract met SABIC Europe wederom verlengd. Het contract omvat diensten op het gebied van helpdesk en serverbeheer. In 2010 zal Valid 4.400 SABIC gebruikers en 275 servers ondersteunen vanuit haar hoofdkantoor in Eindhoven.

In tegenstelling tot de eerdere overeenkomsten is ditmaal gekozen voor een Shared Services concept. Shared Services refereert aan het feit dat de ICT-diensten van Valid aan meer dan één klant tegelijk geleverd kunnen worden, waardoor alle partijen van de bijbehorende schaalvoordelen kunnen profiteren. De Servicedesk en beheerdiensten die Valid voorheen bij SABIC op locatie uitvoerde, zijn nu overgebracht naar het hoofdkantoor van Valid in Eindhoven. Valid is hierdoor nog steeds in staat een hoge kwaliteit dienstverlening aan SABIC te leveren, volgens de overeengekomen service levels, maar het feit dat Valid tevens in staat is om haar werknemers aan andere klanten toe te wijzen stelt SABIC in de gelegenheid optimaal te profiteren van efficiëntie- voordelen wanneer personeel tijdelijk niet ingezet hoeft te worden. De beschikbaarheid van medewerkers is onder strikte voorwaarden natuurlijk nog steeds gegarandeerd.

Beide partijen zijn er van overtuigd dat dit nieuwe concept hun vijf jaar durende relatie verder zal versterken en hen zal helpen hun business goals te verwezenlijken.

Over Valid:
Valid is een onafhankelijke dienstverlener in de Informatie & Communicatie Technologie. De ervaren professionals van Valid adviseren, realiseren en beheren oplossingen op het gebied van Tailor-made Software, Business Intelligence en Infrastructures. Valid telt op dit moment ruim 250 medewerkers en heeft kantoren in Eindhoven, Maastricht en Utrecht. Meer informatie over Valid kunt u vinden op www.valid.nl

About SABIC:
Saudi Basic Industries Corporation (SABIC) ranks among the world's top five petrochemicals companies. The company is among the world's market leaders in the production of polyethylene, polypropylene and other advanced thermoplastics, glycols, methanol and fertilizers.

SABIC recorded a net profit of SR 22 billion (US$ 5.86 billion) in 2008. Sales revenues for 2008 totalled SR 151 billion (US$ 40.2 billion). Total assets stood at SR 272 billion (US$ 72.5 billion) at the end of 2008.





SABIC's businesses are grouped into: Chemicals, Polymers, Performance Chemicals, Fertilizers, Metals and Innovative Plastics. SABIC has significant research resources with six dedicated Technology and Innovation centers in Saudi Arabia, Europe, the USA and India. The company operates in more than 40 countries across the world with over 33,000 employees worldwide.

The company has 19 world-scale complexes in Saudi Arabia. Elsewhere, SABIC manufactures on a global scale in the Americas, Europe and Asia Pacific. SABIC's overall production has increased from 35 million metric tons in 2001 to 56 million metric tons in 2008.

Headquartered in Riyadh, SABIC was founded in 1976 when the Saudi Arabian Government decided to use the hydrocarbon gases associated with its oil production as the principal feedstock for production of chemicals, polymers and fertilizers. The Saudi Arabian Government owns 70 percent of SABIC shares with the remaining 30 percent held by private investors in Saudi Arabia and other Gulf Cooperation Council countries.

About SABIC in Europe:
In Europe, SABIC has 13 world-scale production facilities which manufacture innovative plastics, polyethylene, polypropylene and chemical products. SABIC's strategic business unit , Innovative Plastics, has its main European office in Bergen Op Zoom (The Netherlands) and sales of polymers, chemicals and other products manufactured elsewhere in the world are managed via our office in Sittard (The Netherlands) and via an extensive network of local sales offices throughout Europe.

** NOOT VOOR DE REDACTIE,