Gemeente Utrecht
2010 SCHRIFTELIJKE VRAGEN
24 Vragen van de heer T.W. Schipper
(ingekomen 5 februari 2010)
Tijdens een wijkbezoek aan Kanaleneiland-Noord op 4 februari werden we door diverse bewoners, uit verschillende delen van Kanaleneiland, benaderd met klachten over de schoonmaak van de trappenhuizen. Zo zou er al sinds juni 2009 geen reguliere wekelijkse schoonmaak meer plaatsvinden in de complexen van Mitros in Kanaleneiland Noord. Alleen na klachten worden de trappenhuizen incidenteel schoongemaakt en dan nog met minimale middelen. Een gelijkluidende klacht kwam van een bewoner van de Magelhaenlaan in Kanaleneiland Zuid.
Reclamerende bewoners hebben korting gekregen op de voor de schoonmaak in rekening gebrachte servicekosten. Onduidelijk is of alle bewoners deze korting hebben gekregen, nog even afgezien van het feit dat de betrokkenen liever wel de servicekosten betalen en dat de schoonmaak gewoon plaatsvindt.
De SP heeft hierover de volgende vragen aan het college:
1. Klopt het dat er sinds juni 2009 in (delen van) Kanaleneiland geen reguliere schoonmaak van de trappenhuizen meer plaatsvindt?
2. Zo ja, voor welke complexen van welke corporaties geldt dit?
3. Zo ja, wat is hiervan de reden?
4. Zo ja, wat vindt het college hiervan?
5. Doen zich in andere wijken gelijksoortige problemen met de schoonmaak voor?
6. Welke acties gaat het college ondernemen om de reguliere wekelijkse schoonmaak van de betrokken trappenhuizen hersteld te krijgen?
7. Op welke manier worden de betrokken bewoners gecompenseerd voor en geïnformeerd over deze kwestie?
---- --