Ingezonden persbericht


013 Popcentrum en Ticket Service Nederland sluiten nieuwe meerjarige samenwerkingsovereenkomst

TILBURG/ DEN HAAG - 5 februari 2010

013 Popcentrum en Ticket Service Nederland, een dochteronderneming van het wereldwijd opererende ticketing bedrijf Ticketmaster, hebben een nieuwe meerjarige overeenkomst gesloten over de verkoop, distributie en marketing van tickets. Het Tilburgse poppodium, dat het afgelopen jaar 240.000 bezoekers trok, zet hiermee haar jarenlange samenwerking met Ticket Service voort.

Nieuw in de samenwerking is dat 013 zelf de servicekosten voor haar tickets bepaalt. Die kosten zijn voor de verkoop van tickets via internet behoorlijk verlaagd. 'Klanten die bij onze boxoffice hun tickets kochten konden dat al langer doen tegen lage servicekosten. Vanaf nu geldt hetzelfde voor muziekliefhebbers uit de rest van Nederland die via internet hun tickets kunnen kopen voor onze evenementen', zegt Guus van Hove, directeur van 013. 'We willen het contact met de klant intensiveren en zetten in op persoonlijke verkoop via onze boxoffice en verkoop door middel van onze website. Daarom is het een stap vooruit om de servicekosten voor deze twee verkoopkanalen gelijk te trekken, zodat iedereen kan profiteren van lagere servicekosten.'

Op het gebied van marketing, technologie en betaalgemak heeft Ticket Service zich voor 013 bewezen als een stabiele en betrouwbare partner. Ook het landelijke netwerk van voorverkooppunten bij de grote postkantoren, Free Record Shop en de grotere VVV-kantoren is van meerwaarde voor de verkrijgbaarheid van 013 tickets. Ook daarom wilde 013 graag verder met Ticket Service in een al meer dan 10 jaar durende samenwerking.

"We zijn trots op het feit dat 013 steeds voor Ticket Service heeft gekozen als 'preferred supplier'. We zijn ook tevreden over het feit dat we alle grote Nederlandse poppodia in onze portfolio hebben weten te behouden in een sterk bewegende markt'', zegt Peter van Ruijven, directeur van Ticket Service Nederland.

Noot voor de redactie /