AEGON
* Kredietcrisis

Sfeerbeeld Over AEGON

Alles draait om financiële bewustwording tijdens het vierde AEGON TweetBanket

AEGON is een campagne gestart, waarin op een eerlijke en begrijpelijke manier pensioentermen uitgelegd worden. Klanten worden opgeroepen om zelf ook filmpjes in te sturen. AEGON wil met deze campagne mensen meer financieel bewust maken. Maar hoe kunnen wij dit gezamenlijk nu tot een succes maken? Tijdens het vierde AEGON TweetBanket op vrijdag 5 februari 2010, van 12:00 uur tot 13:00 uur, willen wij daar graag over discussiëren via Twitter.

AEGON heeft zich als doel gesteld de financiële kennis van mensen te stimuleren door lastige financiële termen eenvoudig en begrijpelijk te maken. Iedereen heeft recht op financiële kennis, want alleen door financiële bewustwording kunnen mensen goed voor hun financiële toekomst zorgen en zelf beter financiële keuzes maken. AEGON gebruikt onder meer Social Media, als Twitter, Youtube en LinkedIn, om in gesprek te gaan met klanten en tussenpersonen. Aan de hand van cases als het AEGON TweetBanket (Twitter), de AEGON "eerlijk over later"-campagne (Youtube) en het Kantoor van de Toekomst (Linkedin), bespreken wij met twitteraars hoe we financiële bewustwording verder in kunnen vullen.

Iedereen met een Twitter-account kan vrijdag van 12:00 uur tot 13:00 uur mee discussiëren over dit onderwerp door vragen en opmerkingen te sturen aan @aegonbank. Ook is het AEGON TweetBanket te volgen door tijdens het AEGON TweetBanket te zoeken op "aegonbank" op http://search.twitter.com

Social Media neemt een belangrijke rol in bij het klantencontact van AEGON Bank. Klanten bepalen nu eenmaal zelf wanneer en hoe zij in contact treden, via bijvoorbeeld; telefoon, mail, chat of Twitter. AEGON Bank heeft zo'n 800 followers op Twitter. Zij kunnen vragen stellen en worden op de hoogte gehouden van activiteiten. Daarnaast kijkt AEGON Bank naar tweets met klachten en probeert deze direct op te lossen.