AEGON
* Kredietcrisis
Sfeerbeeld Over AEGON
Alles draait om financiële bewustwording tijdens het vierde AEGON
TweetBanket
AEGON is een campagne gestart, waarin op een eerlijke en begrijpelijke
manier pensioentermen uitgelegd worden. Klanten worden opgeroepen om
zelf ook filmpjes in te sturen. AEGON wil met deze campagne mensen
meer financieel bewust maken. Maar hoe kunnen wij dit gezamenlijk nu
tot een succes maken? Tijdens het vierde AEGON TweetBanket op vrijdag
5 februari 2010, van 12:00 uur tot 13:00 uur, willen wij daar graag
over discussiëren via Twitter.
AEGON heeft zich als doel gesteld de financiële kennis van mensen te
stimuleren door lastige financiële termen eenvoudig en begrijpelijk te
maken. Iedereen heeft recht op financiële kennis, want alleen door
financiële bewustwording kunnen mensen goed voor hun financiële
toekomst zorgen en zelf beter financiële keuzes maken. AEGON gebruikt
onder meer Social Media, als Twitter, Youtube en LinkedIn, om in
gesprek te gaan met klanten en tussenpersonen. Aan de hand van cases
als het AEGON TweetBanket (Twitter), de AEGON "eerlijk over
later"-campagne (Youtube) en het Kantoor van de Toekomst (Linkedin),
bespreken wij met twitteraars hoe we financiële bewustwording verder
in kunnen vullen.
Iedereen met een Twitter-account kan vrijdag van 12:00 uur tot 13:00
uur mee discussiëren over dit onderwerp door vragen en opmerkingen te
sturen aan @aegonbank. Ook is het AEGON TweetBanket te volgen door
tijdens het AEGON TweetBanket te zoeken op "aegonbank" op
http://search.twitter.com
Social Media neemt een belangrijke rol in bij het klantencontact van
AEGON Bank. Klanten bepalen nu eenmaal zelf wanneer en hoe zij in
contact treden, via bijvoorbeeld; telefoon, mail, chat of Twitter.
AEGON Bank heeft zo'n 800 followers op Twitter. Zij kunnen vragen
stellen en worden op de hoogte gehouden van activiteiten. Daarnaast
kijkt AEGON Bank naar tweets met klachten en probeert deze direct op
te lossen.