Tussenpersoon helpt via internet DSB klanten
AALSMEER, 20100205 -- Onder het motto "Geen bank voor je geld" probeert de Nederlandse Krediet Maatschappij in te spelen op mogelijke onrust bij klanten welke via de DSB of één van de merken als Frisia Financieringen, Lenen.nl of Postkrediet een lening hebben afgesloten.
Op de onrust wordt ingespeeld door te stellen dat het momenteel nog niet bekend is wie de leningen gaat overnemen of wat er met de rente gaat gebeuren van de lening. Uiteraard staat een groot deel vast in het contract wat is getekend bij de lening. Maar met het oversluiten van de lening zou de DSB klant "zoveel mogelijk onzekerheid uit sluiten".
Volgens Erik Vulhop, directeur van De Nederlandse Kredietmaatschappij heeft De Nederlandse Kredietmaatschappij al vele DSB-klanten succesvol geholpen.
Wat enorm opvalt is de mate van onduidelijkheid die er al maanden heerst bij DSB-klanten zegt hij. Er worden sinds het faillissement bijna geen overzichten verstuurd en daarnaast moesten de klanten tot december j.l. zelf de maandtermijn betalen i.p.v. de altijd gehanteerde automatische incasso. Daarentegen vond de automatische afschrijving in december en januari weer wel plaats! Dat is erg onduidelijk, daarnaast blijkt intussen dat veel klanten vaak niet weten wat ze allemaal hebben afgesloten.
Wij hebben al diverse koopsompolissen en beleggingspolissen voor klanten beëindigd waarvan de klant dacht of te horen heeft gekregen dat dit niet kon, aldus Vulhop. Voor extra informatie www.geenbankvoorjegeld.nl of www.denederlandsekredietmaatschappij.nl
Ingezonden persbericht