Ingezonden persbericht
Persbericht, 5 februari 2010
Media alliantie NEDERLAND7 van start
Nederland7 gaat nu officieel van start als een landelijk werkende media-alliantie. De initiatiefnemers ondertekenden hiervoor in Apeldoorn het visie- en beleidsdocument van Nederland7.
De stichting in oprichting heeft in de eerste plaats als doel om christenen die werkzaam zijn bij media met elkaar in contact te brengen.
Dat gebeurt door middel van (voorlopig) zes werkgroepen, namelijk:
1 Werkgroep Radio/TV/nieuwe media
2 Werkgroep Geschreven/print media, uitgevers
3 Werkgroep Evenementen organisaties en
centra met media producties
4 Werkgroep Marketing- en communicatieadviesbureau's
5 Werkgroep Merchandise, boekwinkels
6 Werkgroep Mediapastoraat en voorbede
Christenen die werkzaam zijn bij media kunnen zich bij één van de zes werkgroepen aanmelden als deelnemer. Het doel hiervan is dat deelnemers met elkaar gaan samenwerken zodat dat leidt tot meer mediaexposure met een helder christelijk geluid. Dat kan onder meer via kranten, bladen, radio, televisie, nieuwe media, conferenties, communicatie- en marketingadviesbureaus die zich met media bezig houden of via evenementen en boekwinkels. Deelnemers kunnen individuele christenen zijn die werkzaam zijn in de media of bedrijven die zich bezig houden met media vanuit een christelijke achtergrond. Deelnemers kunnen zich aanmelden via het contactformulier van de website van Nederland7, onder vermelding van de werkgroep waaraan ze willen deelnemen.
Door meer mediaexposure hoopt Nederland7 een helder christelijk geluid te laten horen (beeld te laten zien) in Nederland om het werk van Jezus Christus bekend te maken aan mensen (christenen en niet-christenen) zodat dit in hun eigen leven betekenis krijgt.
Nederland7 hoopt dat het leren kennen van Jezus heel concreet bijdraagt aan onder andere herstel van onderlinge menselijke relaties, ondersteunen van vredesprocessen, voorkoming of vermindering van geweld, herstel van mensenlevens en behoud en herstel van de schepping.
Het bestuur van Nederland7 zal bestaan uit drie bestuursleden. De naam van de voorzitter is inmiddels bekend, namelijk dhr. Scholten. Scholten was onder andere manager Marketing en Communicatie bij het Nederlands Bijbelgenootschap. Thans is hij o.a. werkzaam als citymarketeer en is hij directeur van het communicatie- en marketingadviesbureau Face 2 Face.
Per werkgroep is er een werkgroepvoorzitter. De werkgroepvoorzitters vormen een klankbordgroep die voeding geeft aan het bestuur van Nederland7.
Nederland7 wil begin juni een bijeenkomst houden waarbij bestuur, werkgroepvoorzitters en deelnemers met elkaar van gedachten kunnen wisselen over gezamenlijke media activiteiten.
Noot voor de reactie:
Meer informatie over dit persbericht kunt u krijgen bij Robert Scholten, voorzitter van Nederland7, 06 381 11 341.
www.nederland7.net
Nederland 7 heeft een eigen groep op Linkedin.