donderdag 4 februari 2010
Persbericht
Gemeente Den Haag
Aan redacties en correspondenten
Jongeren regeren over Den Haag met 'I Rule'!
'I Rule', zo luidt de Haagse opkomstbevorderingscampagne voor jongeren in het kader van de komende gemeenteraadsverkiezingen. Sinds 18 januari kon men in de binnenstad magneten zien hangen met daarop de leus 'I Rule'. Verder was er slechts een verwijzing naar een website. Op deze website zag men een filmpje met beelden van Den Haag en de tekst 'I design my city'. 'Het idee was om jongeren te prikkelen, alvorens de clue weg te geven. Hierdoor is het boodschap nog krachtiger zodra het bekend wordt dat het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen', aldus de griffier Marion F. Stein.
Suspense campagne
Het voormalige Kwantum-pand aan de Prinsengracht was beplakt met posters van de suspenscampagne I Rule. Hiermee werd de indruk gewekt dat het ging om de opening van een nieuwe (kleding-)winkel. Op zaterdag 30 januari werd Den Haag ook verrast met een pop-up of flash-mobmodeshow op verschillende locaties met modellen gekleed in ware I Rule ontwerpen. Deze campagne boeide de Haagse jongeren eerst op een speelse wijze met de introductie van een nieuw merk, waarna het nu de link legt met de gemeenteraadsverkiezingen. In deze tweede fase van de campagne wil de campagne jongeren laten zien dat zij de macht hebben om te regeren over hun stad door te stemmen op hun volksvertegenwoordigers.
Programma VekiezingsNâch'
De uitsmijter van deze jongerencampagne is de VekiezingsNâch'. Dit evenement vindt plaats op de Grote Markt start om 20:00 uur. Het programma van de VekiezingsNâch' wordt volgende week bekend gemaakt.
Gemeente Den Haag