Vredestein crossmedia campagne "Strooizout is op!" om op het belang van winterbanden te wijzen
Vredestein benut het besluit van Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat niet meer strooizout aan lokale overheden ter beschikking te stellen, om nog eens duidelijk te wijzen op het belang van winterbanden. Gedurende de komende dagen zal crossmediaal de boodschap "Strooizout is op! Vredestein winterbanden niet!" worden gecommuniceerd..
Inventieve aanpak
Bandi Vaczi, Manager Marketing Communicatie: "Helaas is er nog veel te weinig aandacht voor het belang en positieve eigenschappen van winterbanden. Vanwege het lage interesse karakter van banden, is het voor ons een hele uitdaging om consumenten erop te wijzen. Dat is dan ook de reden dat wij de actualiteit gebruiken om het belang nogmaals onder de aandacht te brengen. Het is absoluut niet bedoelt als een sneer naar de overheid, want zo een lange en intensieve winter had niemand kunnen verwachten. Sterker nog, ook de bandenindustrie heeft moeite om aan de vraag te voldoen en zijn wij dan ook erg gelukkig met onze flexibele productieapparaat. Wij hopen dat onze realtime Marketing aanpak bijdraagt aan het winterbanden-bewustzijn en dat het de hoeveelheid ongevallen, zoals de afgelopen weken, sterk doet verminderen." Vredestein maakt onder andere gebruik van prominente websites zoals Nu.nl en Weeronline.nl, billboards en zelfs een viral filmpje. Op Vredestein.nl kunnen consumenten heel gemakkelijk de dichtstbijzijnde bandenspecialist vinden om zo snel mogelijk hun banden te laten wisselen.
Testwinnaar
Vredestein heeft als marktleider in Nederland een goede naam hoog te houden als het gaat om winterbanden. Onlangs is de Vredestein Snowtrac 3 voor de tweede keer uitgeroepen tot testwinnaar in de belangrijkste winterbandentest in Europa, georganiseerd door de Duitse ADAC, het Zwitserse Touring Club Schweiz en het Oostenrijke ÖAMTC in samenwerking met de ANWB. Deze instanties zijn toonaangevend in hun eigen land én over de grens. De winterbandentest die zij organiseren is daarom ieder jaar een zeer prestigieuze aangelegenheid. De Vredestein Snowtrac 3 werd samen met 20 andere winterbanden van concurrenten aan diverse testen onderworpen en kwam als beste naar voren! De Snowtrac 3 verdiende hiermee het predikaat "zeer aanbevolen" ("sehr empfehlenswert").
Een paar citaten uit de test over Snowtrac 3:
"Het beste resultaat op sneeuw en ijs"
"Zeer goed op alle relevante veiligheidsaspecten"
"Zeer zuinig op het gebied van brandstofverbruik"
Over Vredestein
ApolloVredestein B.V. onderdeel van Apollo Tyres Ltd. ontwikkelt, produceert en verkoopt hoogwaardige banden voor personenauto's, bestelwagens, fietsen en voor agrarische en industriële toepassingen. De vestigingen in zestien Europese landen en de USA verkopen jaarlijks ruim zeven miljoen banden. De omzet wordt voor 85 procent buiten Nederland gerealiseerd. Door samenwerkingscontracten met partners in Maleisië, Indonesië, India en Thailand heeft Vredestein vaste voet in het Verre Oosten.
Noot voor de redactie,
Vredestein NV