Ingezonden persbericht
Amadeus en Concur gaan een wereldwijde strategische alliantie aan
Klanten over de hele wereld hebben als gevolg van het partnerschap meer keuze en waarde
Hoofddorp, 4 februari 2010: Amadeus, een toonaangevende leverancier van technologie- en distributie oplossingen voor de reis- en toerisme-industrie, en Concur (Nasdaq: CNQR), een toonaangevende leverancier van on-demand werknemersuitgaven management oplossingen, zijn een langdurige alliantie aangegaan. Zo kunnen ze belangrijke technologieën samenbrengen voor een gecombineerde reis- en kostenmanagement oplossing om hun kernaanbod uit te breiden.
Dit omvat de integratie van de reisboekingen van Amadeus e-Travel Management (AeTM) in Concur® Expense, alsmede de unieke integratie van Amadeus core distributietechnologie in Concur® Cliqbook Travel - de eerste keer dat Amadeus deze technologie aan een derde partij levert. Beide bedrijven werken momenteel aan de levering in 2010 van de nieuwe oplossing.
De alliantie, aangekondigd tijdens de jaarlijkse klantenbijeenkomst van Concur in Florida, is een uitbreiding van de visie van de bedrijven end-to-end T&E oplossingen aan te bieden. Daarnaast geeft het de klanten van Amadeus en Concur nog meer keuze voor geïntegreerde reis- en onkostenmanagement oplossingen. Door de strategische alliantie kunnen Amadeus en Concur hun inzet voor het mondiale en lokale marktleiderschap continueren en een nieuwe lat leggen voor het verstrekken van wereldwijde distributie en content.
Philippe Chereque, Executive Vice President, Commercial, Amadeus: "Concur is een duidelijke leider op het gebied van Employee Spend Management. We zijn heel blij om partners te worden zodat we onze klanten een betere dienstverlening kunnen bieden. Dit partnerschap maakt het voor Amadeus mogelijk om klanten te voorzien van een geïntegreerd systeem waarmee hun reis- en onkostendeclaraties eenvoudiger verwerkt worden. Bovendien kunnen we ons marktbereik uitbreiden. We hebben enorm veel respect voor de visie en productstrategie van Concur en zijn er van overtuigd dat onze samenwerking van grote waarde zal zijn voor gezamenlijke klanten.
Steve Singh, Chairman en CEO van Concur: "Amadeus is een wereldleider, met een sterke reputatie en het vermogen om op een unieke manier tegemoet te komen aan de reiseisen van klanten. Onze samenwerking met Amadeus breidt ons marktbereik uit en biedt onze klanten meer keuze en flexibiliteit voor het beheer van zakenreizen en onkosten op een wereldwijde basis. Dit is verdere validatie voor de toonaangevende visie van Concur in de industrie en een bewijs van Concur's inzet om een mondiaal technologieplatform te zijn voor klanten en partners. We kijken uit naar de samenwerking met Amadeus om nog meer innovatie de markt in te sturen."
Deze alliantie ondersteunt de lange-termijn groeidoelstellingen van beide bedrijven. Vanuit Amadeus is het de meest recente stap in haar strategie om een mondiaal en end-to-end reis- en uitgavenverhaal te creëren voor haar wereldwijde klantensegment. Naast Concur's verwerving van Etap-On-Line in augustus 2009, ondersteunt de samenwerking Concur's bredere strategie van lokaal en mondiaal marktleiderschap.