Vodafone zet positieve trend door in derde kwartaal

04/02/2010 08:18

Vodafone Libertel NV

4 februari 2009 - Vodafone Nederland maakt vandaag de resultaten bekend van zijn derde kwartaal van boekjaar 09/10. Vodafone boekte een operationele omzet van EUR 497 miljoen. Dit is een groei van 2,9% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het klantaantal steeg naar 4.8 miljoen, dit is 5,7% meer dan in het derde kwartaal van vorig boekjaar.

Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland: "Onze mobiele diensten zijn een primaire levensbehoefte geworden en worden daardoor relatief weinig beïnvloed door de huidige economische omstandigheden. Vodafone Nederland blijft in het derde kwartaal stabiel in een markt die onder druk staat. We hebben goede resultaten behaald bij het faciliteren van Interstandard roaming voor internationale telecom aanbieders die volgens de CDMA standaard opereren.

Na het eerste halfjaar heeft de groei in klantaantal ook in het afgelopen kwartaal doorgezet en verkozen klanten Vodafone boven de concurrent. We zullen ons uiterste best doen om deze positieve trend door te zetten en de absolute nummer één in klantvoorkeur te blijven, voor zowel bedrijven als consumenten."

Mobiel internet

Op 2 november 2009 werd de eerste handset met de volledige Vodafone 360 dienst in Nederland verkrijgbaar. De speciaal voor Vodafone ontwikkelde smartphone is de eerste in een reeks handsets met Vodafone 360 (www.360.com) - een gloednieuwe verzameling internetdiensten voor de mobiele telefoon en PC of Mac die alle contacten, sociale netwerken en online communities, entertainment en persoonlijke voorkeuren (zoals muziek, games, foto's en video) verzamelt op een plek.

Zakelijke markt

Klanten hebben steeds meer behoefte aan inzicht, controle en zelfservice op het gebied van communicatiediensten. Vodafone heeft daarom in het afgelopen kwartaal gewerkt aan een verbetering van "My Vodafone Zakelijk" om de dienst nog beter te laten aansluiten op de behoeften van de klant. Met een uitbreiding van de online diensten, die specifiek toegespitst zijn op zakelijke klanten tot 50 aansluitingen, zijn klanten niet langer afhankelijk van de klantenservice of verkooppunten en hebben zij op elk gewenst moment van de dag toegang tot belangrijke diensten:


- contract gegevens inzien en aanpassen


- contracten verlengen


- mobiele aansluitingen beheren


- inzicht in gebruik


- online rekening


- PUK code opvragen

Corporate Social Responsibility

Om duurzamer om te kunnen gaan met energie en energiebesparing in het netwerk te realiseren heeft Vodafone samen met Ericsson de eerste zendmast met windturbine gebouwd. De windturbine werd op een bestaande Vodafone zendmast langs de A16 bij Dordrecht gerealiseerd. In december van het afgelopen jaar heeft staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk tijdens een werkbezoek aan Vodafone de pilot officieel gestart.

Voor de volledige resultaten van Vodafone Group, ga naar vodafone.com/start/investorunderscorerelations