Ingezonden persbericht


Dialogue Challenge winnaars bedenken online wervingstrategie voor Greenpeace

De deelnemers van de DDMA Dialogue Challenge pitchten 2 februari hun DM-strategie voor Greenpeace bij een professionele jury. Dit ter afsluiting van de Dialogue Challenge 2010: een stoomcursus (zeven dagdelen) dialoogmarketing voor junior marketeers in wedstrijdvorm. Voor Greenpeace ontwikkelden de deelnemers een DM strategie waarmee het goede doel in drie maanden 500.000 aan giften zou kunnen binnenhalen. Belangrijk aspect hierbij was het activeren van symphatisanten van Greenpeace.

Kees Zitman jurylid namens Greenpeace is onder de indruk van alle cases. "Wij krijgen hier eigenlijk een cadeautje. De cases zijn creatief en goed doordacht en hebben elk hun sterke punten." Een groep introduceerde de Greenpeace Warrior: de betrokken donateur die als beloning een kijkje achter de schermen mag nemen. Ook werd gesuggereerd de Greenpeace sympathisanten te activeren door hen in wedstrijdvorm hun eigen fondsenwervingcampagnes te laten bedenken en uitvoeren. Juryvoorzitter Paul Kelder "Als er een originaliteitprijs was, ging hij naar deze groep. De co-creatie is helemaal van deze tijd. Mijn handen zouden jeuken om hiermee aan de slag te gaan."

De winnende groep (Marise Arkesteijn ­ Nuon, Martine Bellekom - WNF, Roel Koolen ­ Center Parcs, Rogier Zimmer ­ KPN) sprong er voor de jury uit vanwege hun "uitgekiende online strategie die boven de rest uitstak". Voor een specifieke doelgroep (jongeren) ontwikkelde zij een propositie: `jouw bijdrage kan het verschil maken' en een bijbehorende mediastrategie die focust op het inzetten van social media.

De DDMA Dialogue Challenge is in het leven geroepen om de startende marketeers kennis te laten maken met het vakgebied dialoogmarketing, o.a. via specialistische vakkennis en ervaring van de leveranciers. Case-owner of deelnemer worden? Neem contact op met DDMA.




Ingezonden persbericht