Ingezonden persbericht
Dialogue Challenge winnaars bedenken online wervingstrategie
voor Greenpeace
De deelnemers van de DDMA Dialogue Challenge pitchten 2 februari hun DM-strategie
voor Greenpeace bij een professionele jury. Dit ter afsluiting van de Dialogue Challenge
2010: een stoomcursus (zeven dagdelen) dialoogmarketing voor junior marketeers in
wedstrijdvorm. Voor Greenpeace ontwikkelden de deelnemers een DM strategie waarmee
het goede doel in drie maanden 500.000 aan giften zou kunnen binnenhalen. Belangrijk
aspect hierbij was het activeren van symphatisanten van Greenpeace.
Kees Zitman jurylid namens Greenpeace is onder de indruk van alle cases. "Wij krijgen
hier eigenlijk een cadeautje. De cases zijn creatief en goed doordacht en hebben elk hun
sterke punten." Een groep introduceerde de Greenpeace Warrior: de betrokken donateur
die als beloning een kijkje achter de schermen mag nemen. Ook werd gesuggereerd de
Greenpeace sympathisanten te activeren door hen in wedstrijdvorm hun eigen
fondsenwervingcampagnes te laten bedenken en uitvoeren. Juryvoorzitter Paul Kelder
"Als er een originaliteitprijs was, ging hij naar deze groep. De co-creatie is helemaal van
deze tijd. Mijn handen zouden jeuken om hiermee aan de slag te gaan."
De winnende groep (Marise Arkesteijn Nuon, Martine Bellekom - WNF, Roel Koolen
Center Parcs, Rogier Zimmer KPN) sprong er voor de jury uit vanwege hun
"uitgekiende online strategie die boven de rest uitstak". Voor een specifieke doelgroep
(jongeren) ontwikkelde zij een propositie: `jouw bijdrage kan het verschil maken' en een
bijbehorende mediastrategie die focust op het inzetten van social media.
De DDMA Dialogue Challenge is in het leven geroepen om de startende marketeers
kennis te laten maken met het vakgebied dialoogmarketing, o.a. via specialistische
vakkennis en ervaring van de leveranciers. Case-owner of deelnemer worden? Neem
contact op met DDMA.
Ingezonden persbericht